Zimní trénink venku?

coldweathertraining

autor: Ross Enamait

Ross Enamait je velmi inspirativní postava světa fitness, či spíše stojící mimo svět fitness. Svaly tuží na vybavení, které si povětšinou sám vyrobil z odpadu, nebo venku na stromech, s kameny atd. Vydal několik knih a je široce uznávanou autoritou na posilování.. Na našem serveru o něm určitě ještě uslyšíte, nicméně dnes vás čeká jeho článek na téma venkovní trénink v zimě. Třeba se u nás jednou zimy také dočkáme a článek bude někomu z vás k užitku..

Moje nejoblíbenější cvičení jsou sprinty ve sněhu. Přinutí vás to najít lepší a efektivnější způsoby, jak trénovat spodní polovinu těla. Jak sníh, tak těžké boty jsou velkou výzvou. I v zimě využívám venkovní hrazdu, místo s kladivem a různé objekty jako těžké pytle a kameny.

Venkovní tréninky ve stylu Rockyho pro mě vždycky byly vítanou fackou fitness průmyslu. Moje venkovní tréninky nejsou o nic méně brutální, než cokoliv, co jsem dělal v tělocvičně. Můj včerejší venkovní trénink byl zdaleka to nejintenzivnější, co jsem zažil za dlouhou dobu. Možnosti jsou doslova nekonečné a nikdy vám nedojde zásoba výzev.

Také si užívám toho, že spoustu lidí v zimě jednoduše nehodí ven. Někdo by řekl, že jsem blázen – já si ale užívám psychický aspekt tréninku ve studeném počasí. Je mi potěšením dělat věci, které ostatní nedělají. Bez ohledu na počasí jsem to já, kdo kontroluje podmínky. Nejsem závislý na nikom a ničem.

Dostávám spoustu otázek ohledně ideálního přístupu k zimnímu tréninku. Tou asi nejdůležitější je řádné oblečení.

Jak se říká, neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení.

A ačkoliv určitě najdeme výjimky k výše uvedenému tvrzení, bude určitě z většiny pravdivé.
Na trénink ve studeném počasí se musíte řádně obléci. Je důležité držet ruce, hlavu a chodidla v teple. Osobně doporučuji nepromokavé boty, rukavice a zimní čepici. Když hodně fouká, beru si také kuklu a vždy se oblékám do vrstev. Většinou oblékám tři vrstvy. První vrstva je na odvod potu, druhá jako izolace, třetí pro ochranu před vnějšími vlivy.

První vrstva by měla odvádět pot z pokožky pryč. Izolace má držet teplo uvnitř a zimu venku. Ochranná vrstva je štítem proti živlům. Měla by bránit větru a dešti.

Co se týká délky tréninku, doporučuji hodinu nebo méně. Moje venkovní tréninky jsou založené na intenzitě. Bez ohledu na to, jak komfortně se v zimě cítím, uvědomuji si možná nebezpečí toho, strávit venku příliš dlouhý čas. Musím se soustředit na kontrolu sebe sama, protože jakmile se dostanu do tréninku, cítím se tak nezničitelně, že bych tam mohl strávit celý den. Dvakrát nefandím logice, když jsem uprostřed tréninku. Proto se musím nutit do sledování hodinek a dávat pozor na čas.

Pokud jde o frekvenci, nechodím ven každý den. Snažím se o jednu dvě tréninkové venkovní tréninky týdně. Tento přístup aplikuji celý rok, ať je horko, vlhko nebo zima. Tréninky jsou takovým mixem. Nesoustředím se čistě na sílu, ani čistě na vytrvalost. Moje venkovní tréninky jsou zarámované důrazem na více cílů. Vždy jsou součástí sprinty do kopce, nějaký cvičení s vlastní vahou, a alespoň jedno cvičení s předměty nebo přenášením váhy.

Co se týká dalších případů, Rocky 4 byl jenom film, to ale nějak nezmenšuje úžasnost zimního tréninku, který je v něm zachycen.

+++++
Lidé vždycky viní okolnosti za to, co jsou. Já v okolnosti nevěřím. Lidé, kteří v tomto světě něco dokáží, jsou ti, kteří se postaví a hledají okolnosti, které potřebují, a pokud je nenajdou, tak si je vytvoří. – George Bernard Shaw

Pavel Houdek

Pavel Houdek je dlouholetým studentem bojových umění a sportů. Posledních šest let se věnuje reálné sebeobraně a ozbrojenému boji (nože, tyče). V současnosti působí jako šéfinstruktor projektu moderni-sebeobrana.cz.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>