Ženy a posilování

Black_Sports_Bra

Už mnohokrát jsem od různých žen slyšel, že posilovat nechtějí, protože by prý nabraly moc svalové hmoty a vypadaly ošklivě. Velká část žen si opravdu myslí, že pokud začnou chodit do posilovny, budou během pár měsíců vypadat jak Arnold Schwarzenegger. Tak to samozřejmě není. Nabrat svalovou hmotu je pro ženy několikrát náročnější než pro muže, ženy mají mnohem méně testosteronu. Když už v posilovně vidím cvičit nějaké ženy, provádějí buď nějakou aerobní aktivitu, nebo posilují na nějakém stroji. A už jen to, že necvičí s klasickými činkami, může být kámen úrazu.

V prvé řadě záleží na tom, jaký má žena cíl. Pokud chce pouze zlepšit svou kondici, zhubnout a nenabrat moc svalů, stačí navštěvovat například step aerobic, spinning nebo jiné podobné lekce. Pokud však žena chce pořádně vytvarovat svou postavu, pak je posilování nejlepší volbou. Je však potřeba pamatovat na to, že postava se dá těžko vytvarovat, pokud se nedodržuje zdravý jídelníček.

Rozhodnou-li se ženy pro posilování, častým problémem bývá to, že cvičí pouze stehna, hýždě a někdy břicho. A je to ostatně problém i mužů, kteří zase cvičí jen prsní svaly, bicepsy a ramena. Když už se člověk rozhodne posilovat, musí cvičit samozřejmě celé tělo. Souměrnost je ve fitness velice důležitá. Stačí když si představíte svalnatého kulturistu, který má velice slabé nohy, většinou je to pro smích.

Ženy mohou cvičit buď klasický trénink nebo kruhový trénink. Klasický trénink je dobrý, pokud nepotřebují zhubnout a chtějí jen nabrat trochu svalové hmoty, aby vypadaly lépe. U klasického tréninku se dá navíc dosáhnout nárůstu svalové hmoty mnohem lépe než u kruhového tréninku. Kruhový trénink je dobrý v tom, že se u něj ženy více „zapotí“. Často jim vyhovuje mnohem více než klasický trénink.

K vytvarování postavy však většinou nestačí pouhé posilování. Je potřeba přidat nějakou aerobní aktivitu. Aerobní aktivitou je míněn například běžecký pás nebo rotoped. Pokud je venku hezky, je zde samozřejmě možnost klasického běhu nebo jízdy na kole. Ženy, které mají rády sport, mohou sportovat.

A jak často by měly ženy navštěvovat posilovnu? Záleží na jejich cílech. V každém případě by však měly chodit do posilovny pravidelně. Optimální číslo pro ženy je podle mě návštěva dvakrát až čtyřikrát týdně a jednou až dvakrát týdně nějaká aerobní aktivita (pokud žena chodí do posilovny jednou týdně, může provádět kardio častěji). S kardiem se to však nesmí přehánět.

Mnoho žen má tendenci cvičit s nízkými váhami. Je to samozřejmě nesmysl. Některé ženy posilují neustále, klidně půl roku s tou samou vahou. A samozřejmě vypadají stále skoro stejně. Tělo je potřeba co nejvíce šokovat, aby dostalo určitý impuls k růstu. Když se neustále zvedá ta samá zátěž, tělo si na ni navykne a neodmění ženu nárůstem svalů. Proto by se tedy žádná žena neměla bát cvičit s pořádnou zátěží, obměňovat cviky a dát si na tréninku pořádně „do těla“. Nic se však nesmí přehánět, a proto by si i ženy, stejně jako muži měly dát pozor na přetrénování.

Věc, která se může lišit na rozdíl od mužů, je u žen jídelníček. Muži mají většinou cíl nabrat co nejvíce svalové hmoty, a pak ji vyrýsovat. Ženy mají však většinou jiný cíl – chtějí vytvarovat svou postavu, nabrat trochu svalové hmoty a nemít moc tukové hmoty. Muži tedy mají jídelníček, který je postaven hlavně na sacharidech a bílkovinách a sacharidů je opravdu mnoho. Ženy by neměly konzumovat tolik sacharidů, jako muži, už jen protože chtějí dosáhnout něčeho jiného. Nejlepší je nechat si sestavit jídelníček na míru, protože každý je jiný a žádný univerzální jídelníček neexistuje.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>