Trénink se zátěžovou vestou

zatezova-vesta-blitz-standard-10kg

Chodíte rádi běhat nebo cvičíte s vlastní vahou a chcete si zpestřit trénink? Pokud ano, pořiďte si zátěžovou vestu. Nemáte-li v současné době problém udělat v jedné sérii například třicet shybů, určitě pro vás bude dodatečná zátěž vhodná. A možná se budete divit, ale jak už jsem zmínil zátěžová vesta je vhodná i pro běhání.

Prodávají se vesty s různě vysokým závažím. Na trhu nejčastěji najdete zátěžové vesty ve třech verzích – 5 kg, 10 kg a 20 kg. Obecně platí, že čím vyšší je zátěž, tím dražší je vesta. Součástí vesty jsou kapsy, do kterých můžete vkládat závaží. Takže pokud si koupíte například dvacetikilovou vestu, můžete v ní cvičit i s pouhými pěti kilogramy.

Při výběru byste však neměli myslet jen na to, jak těžkou vestu koupíte. Dále je důležité její zpracování a hlavně počet kapes. Čím více má vesta kapes, tím lépe můžete regulovat a přidávat závaží. Kapsy (a v nich přidané závaží) by navíc měly být rovnoměrně rozloženy – měly by být nejlépe na přední i zadní části vesty. Výrobci kvalitních vest se však většinou snaží, aby závaží bylo na vestě opravdu rovnoměrně rozloženo a žádná část lidského těla nebyla přetěžována. Samozřejmě, že dobře zpracovaná vesta asi bude o něco dražší, ale zkuste popřemýšlet o tom, jestli do této věci není lepší investovat více peněz.

Dále byste měli brát v potaz materiál, z kterého je vesta vyrobena a hlavně to, aby se vám vesta vešla pod bundu. Pokud budete chodit běhat v zimě, určitě pro vás bude pohodlnější vestu schovat pod bundu, aby vám bylo teplo.

A jaké cviky se dají se zátěžovou vestou provádět? Velmi účinné jsou samozřejmě shyby, ale můžete si vybrat z mnoha dalších cviků. Například „angličáky“, dřepy s výskokem, šplh na laně nebo skákání přes švihadlo. Těchto pár cviků jsem uvedl samozřejmě jen pro představu, máte mnoho dalších možností.

Pokud se rozhodnete používat zátěžovou vestu při posilovacím tréninku, určitě nesmíte zapomínat na správné technické provedení. Přece jen cviky provádíte s větší zátěží než normálně a technické provedení je možná ještě důležitější než při cvičení bez vesty. Hodně lidí se bojí různých problémů se zády a podobně, ale pokud cviky provádíte správně, nemělo by vám nic hrozit. Vesta však není vhodná pro osoby, které mají špatné držení těla. V začátcích cvičení s vestou, je nejlepší začít s nižší zátěží a postupně ji zvyšovat.

Další možností je chodit se zátěžovou vestou běhat. Pokud už máte něco naběháno a chcete si zvýšit náročnost tréninku, můžete o koupi této vesty popřemýšlet. Na druhou stranu mnoho běžců zátěžovou vestu kritizuje, protože má prý špatný vliv na technické provedení běhu. Každý z vás má na to asi jiný názor a já vám ho samozřejmě nebudu nijak vnucovat.

Zátěžová vesta však není určená jen pro běhání a posilování. Můžete ji používat při různých sportech (moc vhodná není například při volejbalu, u kterého se často skáče), vždyť i samotný Jaromír Jágr ji při svých náročných trénincích používá. Hodně lidí si vychvaluje ten pocit po sundání zátěžové vesty, při kterém se cítí mnohem lehčí. A pokud máte rádi chůzi, můžete použít vestu samozřejmě i při chůzi.

Pokud se vám nechce investovat do zátěžové vesty, můžete samozřejmě udělat kompromis. Můžete si zakoupit různá závaží na ruce a nohy, která vám sice nedají tolik, jako zátěžová vesta, ale pro začátek by mohla být dobrou volbou (a hlavně menší investicí). Nevíte-li, zda si vestu koupit a chcete si ji první vyzkoušet, zajděte do posilovny. Ve většině posiloven v současné době nějakou zátěžovou vestu určitě najdete a nebude problém si cvičení s ní vyzkoušet.

Zátěžové vesty v našem e-shopu najdete zde.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>