Přichází čas na street workout

street-workout

Přišlo jaro a s ním přichází i pěkné počasí. Není vám občas líto, že musíte trávit čas v posilovně, zatímco si uvědomujete, jak je venku hezky? Máme řešení – můžete začít se street workoutem, což je v překladu „cvičení na ulici“. Za trénink na street workoutovém hřišti navíc neutratíte ani korunu. Popularita tohoto sportu neustále roste. V České republice ho však před pár lety ještě téměř nikdo neznal.

Street workout je cvičení především s vlastní vahou. V mnoha městech byla postavena hřiště určená právě pro venkovní posilování. Nemáte-li ve městě hřiště, můžete využít i různých zábradlí, různých tyčí a čehokoliv dalšího, co vás napadne. Pokud vás přestává bavit stereotypní chození do posilovny a chtěli byste nějak „oživit“ svůj trénink, venkovní posilování pro vás bude tou pravou volbou.

Street workout se zpočátku šířil hlavně v amerických chudinských čtvrtích, ve kterých si tamní obyvatelé nemohli finančně dovolit chodit do posilovny. Ukázalo se, že cvičení s vlastní vahou má smysl a není potřeba zvedat těžké činky. Street workout se tedy rozšířil i do dalších zemí včetně již zmíněné České republiky.

Osoba, díky které se začal ve Spojených státech workout ve větší míře rozšiřovat, je Hannibal for King. Na youtube můžete najít mnoho jeho inspiračních videí, která jsou velice motivační. Hannibal for King je v oblasti pouličního posilování legendou. Jeho trénink trvá necelé dvě hodiny a trénuje každý den. V oblasti street workoutu by se dalo však najít mnoho dalších známých osob, za zmínku stojí například Mirin Denis, který cvičí na Ukrajině. A samozřejmě nejde zapomenout na Českou republiku, ve které je velice známým průkopníkem street workoutu Adam Raw, Láďa Přidal, ale i mnoho dalších. Na internetu můžete najít mnoho motivačních videí od mnoha různých osob věnujících se venkovnímu posilování.

Jak začít?

Základními cviky ve street workoutu jsou shyby, kliky, kliky na bradlech a samozřejmě nesmíte zapomenout ani na nohy, které se nejlépe procvičí dřepováním. Existují různé varianty těchto cviků, pro začátek si však vystačíte se základní variantou. Jakmile dojde k nějakému zlepšení, můžete cviky nějakým způsobem obměnit. Důležité je navýšit zátěž na každém tréninku (tzn. na prvním tréninku uděláte například 50 shybů a na druhém už 55 shybů). Důležité je dbát i na dobrou techniku. U všech cviků dělejte maximální rozsah pohybu a na každý pohyb se co nejvíce soustřeďte.

Jakmile dojde ke zlepšení, můžete si na internetu vyhledat další cviky, které se dají ve street workoutu provádět. Poměrně náročným cvikem je například muscle-up, což je jakýsi shyb, ale při jeho provádění musíte svoje tělo dostat, až nad hrazdu. Velice náročným cvikem je například „human flag“ neboli „lidská vlajka“ – chytnete se svislé tyče a narovnáte tělo, což vypadá, jako kdybyste byli vlajkou.

Některá města se potýkají s určitým problémem – nejsou v nich postavena venkovní posilovací hřiště. Chcete-li aby ve vašem městě bylo postaveno workoutové hřiště, můžete zkusit kontaktovat pana starostu svého města. Mám osobní zkušenost s kontaktováním pana starosty. Před zhruba 2 lety jsem si s panem starostou domluvil schůzku ohledně výstavby nového posilovacího hřiště. Pan starosta výstavbu hřiště slíbil, ale čekám už dva roky a hřiště dosud nebylo postaveno. Prý se vše připravuje, ale kdy se město dočká vlastního posilovacího hřiště se patrně nedozvím. Záleží tedy také na tom, kdo sedí na radnici ve vašem městě.

Nechcete-li kontaktovat pana starostu a ve svém městě nemáte street workoutové hřiště, můžete si ho postavit třeba na své zahradě. Výstavba venkovního posilovacího hřiště není náročná.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>