Ovesné vločky aneb nutriční zázrak

regular-rolled-oats-bag-honeyville-9_1

Ovesné vločky jsou ve fitness velmi oblíbenou potravinou. Prodávají v různých podobách a můžete je sehnat jako celá jádra, ale i jejich jemnější variantu.

Ovesné vločky jsou sice nejoblíbenější vločky, je však dobré alespoň vědět, že do svého jídelníčku můžete zařadit třeba i vločky pohankové. Dále pak rýžové, špaldové, žitné, jáhlové nebo kaštanové a to zdaleka není všechno. Chcete-li si tedy zpestřit jídelníček, můžete zkusit i něco nového. Je však potřeba si dát pozor na to, že ne všechny vločky mají stejnou konzistenci a vaří se stejně dobře jako vločky ovesné.

gn910lg
Možná si říkáte, které vločky jsou ty nejlepší. To se samozřejmě nedá říct. Ovesné vločky jsou oblíbené pro jejich jemnost a schopnost rychlost změknout, špaldové zase obsahují více bílkovin. Rýžové vločky si pak někdo může oblíbit pro jejich chuť. Nejlepší bude, když si vločky koupíte a sami si je vyzkoušíte. A zůstanete-li u vloček ovesných, pak pravděpodobně také neuděláte chybu. A jelikož jsou ovesné vločky nejrozšířenější, bude dnešní článek právě o nich.

Proč jsou ovesné vločky tolik oblíbené?
1) Obsahují kvalitní makroživiny – 67 gramů sacharidů, 14,5 gramů bílkovin a 7 gramů tuků na 100 gramů vloček.

2) Jsou lehce stravitelné – obsahují lehce rozpustnou vlákninu, která snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

3) Jsou zdravé – pomáhají snižovat krevní tlak, blahodárně působí na nervovou soustavu, snižují riziko rakoviny tlustého střeva a podle některých výzkumů dokonce pomáhají zvyšovat hladinu testosteronu.

4) Jsou jednoduché na přípravu – během pár minut máte hotovou ovesnou kaši nebo je večer zalijete mlékem a dáte do lednice a ráno jsou připraveny ke konzumaci.

 
Proč je mnoho lidí zavrhuje + řešení?
1) Chuť a fádnost – mnoho lidí ovesné vločky nejí kvůli chuti. Pokud jste i vy jedním z nich, můžete zkusit i jiné než ovesné vločky, třeba rýžové, které vám možná zachutnají.

2) Nejsou vhodné pro celiaky, obsahují totiž lepek – Většina vloček sice lepek obsahuje, můžete však sehnat i vločky bez lepku.

img.finedininglovers.com
Kdy ovesné vločky jíst?
Obvykle se konzumují ráno jako snídaně. To ale není pravidlem. Nemusíte je jíst k snídani, ale můžete si je dát například i ke svačině společně s proteinem. Jako hlavní chod bych je moc nedoporučoval, protože samotnými ovesnými vločkami nedoplníte dostatek plnohodotných bílkovin. K obědu a večeři si tedy radši dejte nějaké pořádné jídlo.

S čím ovesné vločky jíst?
Je potřeba si uvědomit, že ovesné vločky jsou sice výživné, ale bílkovin zas tolik neobsahují. Bílkoviny je tedy potřeba doplnit zvlášť. Hodně kulturistů si dává vločky a poté proteinový nápoj. Další možností je proteinový shake z ovesných vloček, který však nemusí každému vyhovovat. Stačí rozmixovat vločky, banán, vodu a přidat protein a celou tuto směs vypít. A samozřejmě je zde mnoho dalších možností.

Vyhněte se instatním kaším
Minimálně těm doslazovaným. Je zbytečné konzumovat rychlé cukry. Nejlepší je udělat si vlastní ovesnou kaši, kterou si můžete dosladit třeba medem nebo nějakým jiným přírodním sladidlem. Instantní kaše navíc mohou obsahovat různá „éčka“, což nemusí být zrovna nic zdravého.

Bonusový tip
Jak jsem se v úvodu zmínil, můžete si koupit jak nadrcené tak nenadrcené vločky. Doporučoval bych vám připlatit si pár korun a kupovat vločky nadrcené, které jsou často mnohem lepší na chuť a jsou lepší i pocitově. V levnějších vločkách jsou navíc mnohem častěji různé slupky a podobně. Levné a jemné vločky můžete koupit například v Lidlu. O něco dražší jsou pak vločky Emco, které jsou taktéž krásně jemné. Samozřejmě však záleží na vašich preferencích a pokud je pro vás cena prioritou, pak nemá smysl si připlácet.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>