Opomíjené svaly

Calf

Většina lidí chce mít pořádné bicepsy, prsní svaly nebo „pekáč buchet“. Ostatní svaly pak buď podceňuje a vůbec je necvičí a nebo je cvičí, ale bez jakéhokoliv většího úsilí. V dnešním článku se dozvíte o těch svalech, které jsou alespoň dle mého názoru, v kulturistice opomíjeny nejvíce.

 

1) Trapézový sval

Klasičtí začátečníci snad ani netuší, že tento sval existuje. Přitom se jedná o sval, na kterém se prostě musí pracovat. Tedy alespoň pokud chcete mít mohutný krk, který v kombinaci se zbytkem postavy prostě utváří nádherné tělo.

Na tento sval existuje několik zásadních cviků. Asi nejznámějším je krčení ramen, které se dá provádět jak s obouruční činkou, tak s jednoručními činkami. Rozhodně byste však neměli zůstat pouze u tohoto cviku. Můžete zkusit například přítahy k bradě nebo veslování.

Účinné jsou například i tlaky s činkou nad hlavou, kterými primárně procvičíte ramena, ale docela dostanou zabrat i trapézy. A rozhodně nezapomínejte na mrtvý tah, díky kterému procvičíte i spodní část trapézového svalu.

ice16_asm

2) Předloktí

Kromě bicepsu a tricepsu utváří mohutné paže i pořádné předloktí. Vždyť snad nikdo nemůže vypadat hezky, pokud nemá vytrénované předloktí a má obrovský biceps a triceps. Předloktí sice trénujete mnoha různými cviky nepřímo. Není však na škodu, zařadit občas do tréninku cvik, který je určen přímo na předloktí.

Určitě do svého tréninku zařaďte bicepsové zdvihy v různých variantách, tento cvik totiž pomůže i k růstu vašeho předloktí. Na zápěstí můžete zkusit například ohýbání zápěstí podhmatem/nadhmatem. Možností je celá řada.

3) Lýtka

Kromě toho, že jsou lýtka opomíjeným svalem, řada lidí ho cvičí špatně. Lýtka se nemají cvičit po 5 opakováních, ale klidně po 20 až 30 opakováních. Možná si říkáte proč. Důvod je prostý. Lýtka jsou namáhána každý den chůzí a podobně a potřebují tak jiný stimul, než ostatní svaly. A právě na stimul v podobě vysokého počtu opakování více reagují růstem. A pokud máte problém se stagnací růstu lýtek, pak prostě musíte přidat. Tento sval si o to doslova říká.

Mnoho lidí dělá na lýtka stále dokola ten samý cvik, například výpony s jednoručkami. Je potřeba si však uvědomit, že se nabízí celá řada dalších cviků. Lýtka můžete cvičit na leg-pressu, na multipressu, v sedě na stroji a takto bych mohl pokračovat. Na tento sval totiž existuje opravdu obrovské množství cviků.

4) Core – jádro

Stále častěji se mluví o takzvaném tělesném jádru neboli core. Core jsou hlavně hluboké svaly trupu, které řada kulturistů naprosto ignoruje. Trénink jádra však zlepšuje správné držení těla, podporuje rovnováhu a má řadu dalších výhod pro tělo.

Pokud se věnujete posilování, určitě byste měli minimálně zvážit, že začnete trénovat svaly jádra. I na jádro existuje řada cviků, které jsou dost zajímavé a možná vás budou bavit. Většinou se jedná o cviky spojené s výdrží, musíte například v určité poloze setrvat určitou dobu. Jako typický příklad se nabízí cvik zvaný plank.

 

Závěr

Na závěr bych chtěl dodat, že nejen to, co jsem zmínil, jsou opomíjené svaly, ale podle mě to jsou ty nejopomíjenější. Někteří lidé se například vyhýbají cvičení veškerých svalů nohou (nesmyslné, když svalstvo nohou tvoří téměř polovinu celého těla), někteří se pak vyhýbají cvičení břišních svalů, protože se prý břicho cvičí samo při ostatních vícekloubových cvicích (částečně se sice cvičí, těžko však dostatečně).

Není však důvod vyhýbat se jakékoliv partii. Chcete-li, aby vaše tělo vypadalo co nejlépe a bylo rovnoměrně rozvinuté, pak byste prostě měli cvičit všechny podstatné svaly.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>