Nesmysly, které často slyšíte o posilování

workout-cortisol-testosterone-vitamin-c-e1443173659412-1920x1080

Asi všechny sporty jsou plné různých mýtů. Mýtů o posilování je snad ještě více než mýtů týkajících se jiných sportů. Pojďme si tedy rozebrat ty nejčastější nesmysly, které jste už o posilování určitě slyšeli.

1) Abyste se zbavili tuku v oblasti břicha, stačí dělat cviky na břicho
Toto je samozřejmě nesmysl. Tělo funguje jako celek a nemůžete zhubnout pouze v určité části těla. Buď můžete zhubnout celkově a nebo vůbec. Není však možné, aby jste se zbavili tuku jen v určité partii.

2) Čím víc dřete, tím větší budete mít úspěchy
Stejně jako se vším, ani s posilováním se to nemá přehánět. Budete-li chodit do posilovny každý den a váš trénink bude trvat dvě hodiny, nejspíše to povede k přetrénování. A přetrénování není nic dobrého. Pokud dojde k přetrénování, zabráníte svým svalům, aby rostly. A v horším případě bude vaše svalová hmota dokonce ubývat. Nejlepší je, nechat si sestavit tréninkový plán od profesionála, který se v posilování vyzná.

sweaty-dude3

3) Jóga prodlužuje svaly
Asi vypadá logicky, že různé protahování a podobně, které se provádí při józe, vám pomůže prodloužit svaly. Není však tomu tak. Svaly jsou díky šlachám připojeny ke kostem a prostě je nemůžete prodloužit. Samozřejmě, že jóga, stejně jako pilates a další podobné sporty, má mnoho výhod. Jednou z výhod je například i posílení jádra, může to být i zlepšení pohyblivosti, ale z krátkého svalu prostě nemůžete udělat dlouhý.

4) Když jste v objemu můžete jíst, co se vám zachce
Nevím odkud se tento nesmysl začal šířit. Samozřejmě, že i v objemu je potřeba se stravovat kvalitně a zdravě. Budete-li konzumovat nekvalitní potraviny, tělo nebude mít z čeho růst, protože mu nebudete dodávat kvalitní makroživiny. Je však pravdou, že v objemu se jídelníček nemusí dodržovat tak striktně, jako v dietě a jednou za dva týdny se dokonce tzv. cheat day (den, kdy můžete jíst, co chcete) doporučuje. Je však potřeba dodat, že názory na cheat day se liší člověk od člověka.

CheatDayPizza

5) Jakmile přestanete posilovat, vaše svaly se přemění na tuk
Svalová a tuková hmota jsou zcela odlišné typy tkání. Pokud přestanete posilovat, vaše svaly se rozhodně nezmění na tuk. Pravdou však je, že když přestanete posilovat a nebudete se věnovat žádné nové aktivitě, při které se spalují kalorie, můžete pár kilogramů tukové hmoty přibrat. To, že přiberete tukovou hmotu však neznamená, že se svaly přemění na tuk. A samozřejmě, žádné tuky přibrat nemusíte, záleží také na genetice a dalších faktorech.

6) Když budete jako náctiletý posilovat, nevyrostete do výšky
Nesmysl! Tento nesmysl jsem slyšel už nesčetněkrát. Děti už jako malé mohou cvičit s vlastní vahou. A od dvanácti až čtrnácti let je už možné posilovat i s činkami. Samozřejmě, že se tělo vyvíjí, ale to neznamená, že se náctiletí nemohou věnovat posilování. Ze začátku bych však doporučoval posilování pod dohledem školeného trenéra.

7) Ten, kdo má velké svaly, bere steroidy
Ano někteří lidé, kteří mají velké svaly berou steroidy. Mnoho kulturistů však velkých svalů dosáhlo naprosto přírodní cestou. Lidé, kteří říkají: „Tenhle bere steroidy, to není možné.“ jsou většinou začátečníci nebo závistivci, kterým se nedaří nabrat svalovou hmotu, protože o posilování a výživě téměř nic nevědí.

8) Nejste-li zpocený, cvičíte špatně
Každý z nás je jiný a někdo se potí více a někdo méně. To, že nejste při posilování zpocení, rozhodně neznamená, že cvičíte špatně. Záleží také na okolních podmínkách – pokud cvičíte v klimatizované posilovně nemusíte se potit téměř vůbec, ale cvičíte-li ve 30 stupních Celsia, můžete být zpoceni na kost. A záleží také, zda cvičíte například objemový nebo vytrvalostní trénink.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>