Necvičíte nohy? Chyba!

squat-content-strength

Cvičíte nohy? Nohy jsou velmi podceňovanou svalou partií a přitom v kulturistice hrají obrovskou roli. Od několika lidí jsem slyšel řeči typu: „Nohy necvičím, jezdím na kole a to stačí.“ nebo „Nohy necvičím, hraju fotbal a jsou už dost silné„. Dále jsem slyšel i extrém typu „Nohy nemá smysl posilovat, stejně nejsou vidět„. Toto jsou samozřejmě výmluvy a v dnešním článku se dozvíte proč.

V prvé řadě je potřeba říci si o nohách několik faktů
1) Svalstvo nohou zjednodušeně řečeno tvoří zhruba 50 procent svalů celého těla! Uvědomte si, že necvičíte-li nohy, cvičíte POUZE PŮLKU toho, co byste měli procvičit. Nohy se navíc skládají z mnoha svalů, je tak potřeba věnovat se hamstringům, quadricepsům, lýtkovým svalům, hýžďovým svalům… Dalo by se říci, že pokud necvičíte nohy, je to de facto to samé, jako kdybyste necvičili vršek těla, ale cvičily jen nohy. Ale to byste nikdy neudělali! Proč to tedy děláte naopak?

2) Necvičíte-li nohy, budete dosahovat horších výsledků i u ostatních svalových partií. Tělo se rozvíjí rovnoměrně, a proto je potřeba si uvědomit, že když cvičíte jen vršek těla a necvičíte nohy, pak NIKDY nedosáhnete takových výsledků, kterých byste dosáhli, kdybyste nohy zařadili na svůj tréninkový plán. Ano, ze začátku vám svaly budou růst, i když se nohám nebudete vůbec věnovat, později však zjistíte, že tudy cesta nevede. Chcete-li mít velké paže, prsní svaly, „křídla“ a podobně, pak je potřeba řídit se jednoduchým pravidlem – cvičit nohy.

3) Je sice hezké, že máte nohy silné z fotbalu nebo protože jezdíte na kole. Ale těmito aerobními sporty nohy posilujete úplně jiným způsobem. Něco jiného je aerobní aktivita a něco jiného je kulturistika. To, že jezdíte na kole, opravdu neznamená, že plnohodotně cvičíte nohy (tedy alespoň v kulturistické smyslu).

Cvičíte pro sebe nebo pro ostatní?
Hodně lidí necvičí nohy, protože cvičí kvůli slečnám, kterým se přece líbí „břišáky“. Cvičíte-li hlavně kvůli ostatním, pak pravděpodobně brzy klesne vaše motivace a s posilováním skončíte. Cvičíte-li naopak kvůli sobě, pak pravděpodobně ve cvičení nohou vidíte smysl. Vždyť už jen to, že se snažíte o zdravý životní styl je v rozporu s tím, abyste nohy necvičili. Faktem prostě je, že nohy většinou necvičí ti, kteří posilují jen kvůli tomu, aby se zalíbili ostatním.

Estetická stránka
Možná už jste slyšeli pojem „chicken legs“ neboli „kuřecí nohy“. Tento pojem se spojuje s někým, kdo má slabé nohy a necvičí je. Nejhůře pak vypadá, když někdo cvičí vršek těla, ale nohám se vůbec nevěnuje. Lidé, kteří jsou v posilovně jen kvůli vršku těla, jsou často vystaveni různým posměškům a upřímně není čemu divit. Je tedy potřeba si uvědomit taktéž estetickou stránku.

tank-top-bodybuilders-skinny-legs
Příležitostné cvičení nohou
Ještě bych rád dodal, že existuje skupina lidí, která cvičí nohy jen svátečně. Tato skupina lidí udělá jednou za týden 3 série dřepů a to je všechno. A to je samozřejmě málo! Jak jsem na začátku uvedl, nohy tvoří zhruba polovinu těla, měli byste se jim tak věnovat alespoň z jedné třetiny až poloviny všech vašich tréninků. Dřepy jsou sice skvělým cvikem, ale když budete dělat pouhé 3 série dřepů za týden a nic jiného na nohy navíc, pak moc velkých úspěchů nedosáhnete.

Závěr
Na závěr bych chtěl dodat, že to zda budete cvičit nohy je samozřejmě na vás. Faktem však je, že pokud se nohám nebudete věnovat, budete ochuzeni o lepší výsledky a chcete-li se kulturistice věnovat naplno, pak to bez posilování nohou rozhodně nepůjde.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>