Nebaví vás aerobní trénink? Zkuste K2 hiking!

blue camera 04z

Slyšeli jste už o K2 hikingu? Tato aktivita ještě není v České republice moc známá, ale postupně se začíná rozšiřovat do podvědomí lidí. O co se tedy jedná? Termín „K2 hiking“ lze přeložit jako „K2 pěší turistika“. Dalo by se říci, že se jedná o simulaci výšlapu hory. K2 zde pak označuje za jednu z nejobtížnějších hor. K2 hiking se provozuje ve vnitřních prostorách a jedná se o skvělý aerobní trénink.

Cvičí se na speciálním trenažéru určeném právě pro K2 hiking. Jedná se o skupinové cvičení, které vede proškolený instruktor. Skupinový efekt totiž skvěle působí na lidskou psychiku a motivuje k nejlepším výkonům. Aby toho nebylo málo, trénink je obohacen i o doprovod v podobě motivující hudby a speciální prvky chůze. Mnoho lidí si K2 hiking představuje jako pouhé šlapání na pásu, chůze je však obohacená například i o používání činek, různých posunů do stran a podobně. Rozhodně se nejedná o pouhé stereotypní šlapání na pásu.

Samotný trenažér nabízí různé možnosti, cvičenec může na displeji vidět různé informace o ušlé vzdálenosti, rychlosti chůze, spálených kaloriích a podobně. Trenažér se dá také polohovat do tří různých pozic. Součástí trenažéru je také držák na činky. Nejlepší však je vidět trenažér na vlastní oči.

Lekce trvá ve většině případů jednu hodinu, samotné cvičení na páse však trvá většinou kolem padesáti minut. První je totiž nutno připravit se na určitý výkon a je potřeba se rozehřát, až po této části následuje hlavní část, která je nejdůležitější – instruktor většinou připraví sestavu, díky které budete dost vyčerpáni. Po ukončení hlavní části následuje část závěrečná, což je vlastně odpočinková a pomalá chůze. Je však potřeba dodat, že lekce se u různých instruktorů mohou lišit.

Proč začít s K2 hikingem?
Jedná se o skvělý aerobní trénink. Během čtyřicet až šedesát minut trvající lekce spálíte 2000 až 3500 KJ, což rozhodně není malé číslo. Navíc vás možná nudí to, že jste neustále na rotopedu nebo běžeckém páse a chcete vyzkoušet něco nového. Něčím novým může být právě K2 hiking a pokud chcete vypadnout ze stereotypu, rozhodně byste ho měli zkusit.

Proč nezačít s K2 hikingem?
Jednou z nevýhod může být cena za lekci, která bývá zpravidla vyšší než cena za vstup do posilovny. Pokud tedy nechcete utrácet, můžete stále využívat o něco levnějšího přístupu do klasické posilovny a zamířit na rotoped nebo běžecký pás. Není však od věci zmínit, že cena za K2 hiking nebývá ve většině případů moc vysoká na rozdíl od vstupu do posilovny. Záleží však samozřejmě na konkrétní posilovně.

Další nevýhodou může být problém s blízkostí fitness centra od domova, které K2 hiking nabízí. Bydlíte-li však ve větších městech, pak byste zde měli najít minimálně jedno fitness centrum, které tuto aktivitu nabízí. Větším problémem jsou pak menší města nebo vesnice, kde posilovny touto aktivitou bohužel většinou nedisponují.

Závěr
Pokud jste se rozhodli, že K2 hiking zkusíte, pak není potřeba brát si s sebou na první lekci nic zvláštního. Nezapomeňte si však vzít ručník a alespoň litr vody, protože i když se to možná moc nezdá, dost se zapotíte. Vhodná je také obuv s odpruženou špičkou a patou, ale ze začátku to není nutností. Prostě zajděte na první lekci a uvidíte, zda je K2 hiking vhodný právě pro vás.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>