Mýty o stravování

dinner_650x379_61430749888

Okolo stravování koluje řada mýtů a my si v dnešním článku rozebereme ty nejznámější.

MÝTUS 1: Jíst se musí alespoň 5x denně
Určitě jste už někde slyšeli, že se musí jíst po malých porcích minimálně 5x denně. To však rozhodně není pravda a těžko říct, jak tento mýtus vznikl. Pokud přijmete tolik živin, kolik potřebujete třeba ve 2 jídlech za den, neměl by to být žádný problém. Problém by nastal, pokud byste kvůli tomu, že jíte jen dvakrát denně začali jíst méně. Pokud vám však vyhovuje jíst třeba 5x až 8x denně, není to vůbec problém. Vyhovují-li vám větší porce třeba 3x za den, není to nic, co by vadilo. Nezapomeňte si však hlídat to, abyste přijímali dostatek živin.

MÝTUS 2: Tukové zásoby se tvoří kvůli tomu, že konzumujete moc tuků
Mnoho lidí si kupuje nízkotučné jogurty, nízkotučné tvarohy a podobně, protože žijí v domnění, že když budou jíst málo tuků, nemohou je přibrat. Tukové zásoby nabíráte především kvůli tomu, že váš příjem kalorií je vyšší než jejich výdej. Hodně se na tom podílejí sacharidy, hlavně rychlé cukry. Tělo zdravé tuky potřebuje – například kokosový olej nebo tuky z ořechů. To, že omezíte příjem tuků tak tedy vůbec nemusí znamenat, že zhubnete.

MÝTUS 3: Pozdě večer se nesmí jíst
Tento mýtus je dost nesmyslný. Je možné, že se vyvinul z toho, že řada lidí si dává večer pivo, k němu pak přidá brambůrky, mraženou pizzu nebo jiné vysokokalorické potraviny. Pokud to tak funguje i u vás, pak byste určitě příjem těchto vysokokalorických jídel měli večer omezit. Pokud však dodržujete jídelníček a máte naplánováno, kolik živin máte přijmout, vůbec nevadí, když je vaše tělo dostane až večer. Mělo by to však být maximálně dvě až tři hodiny před spaním. Řada odborníků navíc u večerních jídel radí, že by se měla omezit konzumace sacharidů.

MÝTUS 4: Když člověk nejí, hubne
Hladovky nemají v souvislosti s hubnutím moc velký smysl a už vůbec ne v kulturistice. Když se snažíte posilovat, vaše tělo pro růst svalů potřebuje bílkoviny. Kde je však má začít brát, když mu přestanete dávat jakékoliv živiny? Pokud nějakou dobu držíte hladovku, zbavíte se pár kilogramů. Tyto kilogramy se vám však velmi rychle vrátí zpět a často i s nějakým bonusem navíc.

MÝTUS 5: Snídaně je základ
Další nesmysl. Je pravda, že mnoho lidí nezvládne nesnídat, protože potřebuje doplnit energii. Mnoho lidí to má však jinak – nejsou zvyklí snídat a jejich tělu více vyhovuje jíst až po zbytek dne. Na tom není vůbec nic špatného, stačí si jen hlídat příjem živin. Stačí tedy poslouchat své tělo.

MÝTUS 6: Denně se musí sníst alespoň 2 teplá jídla
Teplé jídlo není tak úplně potřeba, je pravda, že se o tom řada odborníků hádá. Rozhodně však nemusíte striktně dodržovat konzumaci dvou teplých jídel denně. Hlídejte si hlavně příjem živin, vitamínů, minerálů a podobně. Rozhodně je lepší, když si dáte studený těstovinový salát, než kdybyste si dopřáli teplou mraženou pizzu.

Best-Easy-Pasta-Salad-1

MÝTUS 7: Margarín je pro zdraví lepší než máslo
Jak margarín, tak i máslo má svoje výhody a nevýhody. Při nákupu margarínů je potřeba dávat si pozor, na to co kupujete. Na trhu najdete jak nekvalitní, tak kvalitní margarín. Dříve se říkalo, že při výrobě margarínu vznikají transmastné kyseliny, to je však v dnešní době už minulostí – výrobci začali používat jiné metody. Ideální volbou je oba dva tuky střídat.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>