Moc motivace škodí

Personal_Training

Posiluji už nějaký ten rok a pomalu, ale jistě mi přestávají růst svaly – dosavadní trénink už nestačí. Moje motivace je na vrcholu, a tak se poohlížím po tom, jak nabrat ještě více svalové hmoty. Na internetu si hledám různé tréninkové plány, až nakonec najdu to, co jsem potřeboval – bear routine. Bear routine je velice náročný cvičební plán.

Zjišťuji, že na prvním tréninku, který jsem si naplánoval na pondělí, mám udělat 12 sérií benchpressu a 12 sérií přítahů v předklonu. Nadšeně mířím do posilovny a plný motivace si užívám tréninku, netuším však, co mě asi za měsíc čeká. Nadšení se opakuje několik dalších tréninků, ale v posledním týdnu už prostě nemohu pokračovat, bolí mě totiž ruce v oblasti loktů. Mě to však nezajímá a říkám si, že trénink prostě docvičím, přece mě jen trochu bolí ruce.

Po tréninku se mi v hlavě přemítají myšlenky, co jsem dělal špatně, a proč mě bolí ruce. Dbal jsem na techniku? No asi moc ne, chtěl jsem zvedat vyšší a vyšší váhy a nějaké technické provedení cviku mě absolutně nezajímalo. Co jídelníček, nepodcenil jsem ho? No možná trochu ano. Říkám si však, že bolest je pouze dočasná a ve středu zase budu moci na trénink.

Jsem na středečním tréninku a bolest se mi vrací. Není to už však bolest, se kterou bych mohl cvičit, mám pocit, že mi upadne ruka. Ale říkám si, že pravý bojovník se přece nikdy nevzdává, a tak si jdu odcvičit leg-press, nohy mě přece nebolí. Asi po měsíci si však neříkám pravý bojovník, ale spíše něco v tom smyslu, že jsem pořádný idiot.

Po návratu z tréninku si na internetu zjišťuji, co by mi asi mohlo být. Je mi doporučeno koupit si vápník, hořčík, kloubní výživu a hydrolyzovaný kolagen. Neváhám a kupuji si tyto doplňky stravy s předpokladem, že mi pomohou. Je mi dále řečeno, že mám na nějakou dobu přestat cvičit, což moje ego nese hodně špatně. Neberu to však, jako nějakou závaznou radu, mohl mi odpovědět kdejaký hlupák.

Po dvou týdnech necvičení a konzumace doplňků stravy, je bolest o něco menší, ale ještě to rozhodně není k tomu, abych začal cvičit. V následujících týdnech se bolest dále zmírňuje, ale velice pomalu. Nakonec necvičím asi tři měsíce. Stál hon za nabráním dalších pár kil svalové hmoty za to, abych tři měsíce necvičil, říkám si.

Ruce po třech měsících už tedy skoro nebolí a vydávám se do posilovny, první trénink je bezproblémový. Druhý trénink už však přináší komplikace, jsem už z toho zoufalý a mám chuť s veškerým sportem seknout. Snažím se však vrátit do formy, a proto začínám opět pravidelně chodit do posilovny a cvičit s nízkými vahami. Za nějaký čas se moje ruce vrací víceméně do normálu a mohu opět plnohodnotně cvičit, výjimkou jsou bicepsové zdvihy, které mi dělají problémy.

Cvičit biceps je pro mě i v současné době (po 2 letech od bear routine) nepříjemné, náročný trénink tedy na mě zanechal trvalé následky, které však nejsou katastrofální. Bolest při cvičení bicepsu se už poměrně zmírnila a myslím si, že za pár let budu moci cvičit biceps plnohodnotně.

Asi si řeknete, že jsem blázen, ale v současné době považuji to, co jsem zde napsal za dobrou zkušenost. Přeháněl jsem to s tréninkem, hnal jsem se za dalšími kilogramy svalové hmoty, ale nechtěl si přiznat, že pokud budu chtít nabrat svalovou hmotu, bude potřeba kapka trpělivosti. Předtím, než jsem si odrovnal ruce, pro mě bylo posilování smyslem života. V současné době je pro mě posilování pouhým koníčkem, který si ale velice užívám.

O tento příběh jsem se s vámi chtěl podělit, hlavně protože nechci, abyste něco takového zažili. Třeba vás to donutí, zamyslet se nad tím, zda byste vaše snažení neměli zmírnit.

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 2

  1. sbusek@email.cz' S. napsal:

    Oukey. Ale co jsi měl s rukou? Odrovnal sis vazivo, pojivou tkáň, chrupavku? Byl jsi vůbec u lékaře? Promiň, ale moc mi nedochází, proč tento článek vznikl a hlavně dva roky po tom co se ti to stalo?

  2. pextr2142@seznam.cz' Autor napsal:

    V pohodě, omlouvat se nemusíš, za kritiku jsem rád. Jinak v tomhle článku jsem viděl smysl hlavně v nějakém tom ponaučení, že by to člověk neměl přehánět, že to nemusí vést jen k pozitivním výsledkům, ale i k problémům, což si někteří lidé neuvědomují. Pokud to máš ohledně toho v hlavě srovnané, tak chápu, že tento článek není nic pro tebe.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>