Jak si udělat cviky s vlastní vahou náročnější

2014-03-18-simeon-panda-038

Cvičíte-li s vlastní vahou, v určitou chvíli se stane to, že například shyby nebo kliky na bradlech pro vás budou moc jednoduché. Tím pádem pro vás bude o něco složitější se v těchto cvicích posouvat dál. My vám však přinášíme několik tipů, jak si takové cviky udělat náročnější a tím pádem se v nich posunout na ještě lepší úroveň.

1) ZÁTĚŽOVÉ VESTY
Pokud jsou pro vás cviky s vlastní vahou moc jednoduché a uděláte v jedné sérii třeba 20 shybů, pak byste rozhodně měli popřemýšlet o zakoupení zátěžové vesty. Cena zátěžových vest je různá, ale obecně by se dalo říci, že vesta se závažím 10 kilogramů vyjde na zhruba 1000 korun. Pokud byste chtěli větší závaží, budete si muset samozřejmě připlatit.

V mnoha případech však zátěžovou vestu ani nemusíte kupovat. Chodíte-li cvičit do posilovny, pak si ji zde v mnoha případech můžete vypůjčit. Cvičíte-li doma nebo na venkovním hřišti, pak pravděpodobně jiná cesta, než její zakoupení, neexistuje.

Přemýšlíte-li nad tím, jak těžkou vestu koupit, rozhodně byste to se závažím neměli přehánět. I pouhých 5 kilogramů zátěže navíc je pro mnohé lidi při provádění cviků s vlastní vahou dost znát. Výhodou většiny vest však je, že závaží si můžete libovolně vyměňovat. Zakoupíte-li tak vestu o hmotnosti 20 kilogramů, můžete z ní část závaží vyjmout a cvičit s menším závažím.

2) ČINKA ZAVĚŠENÁ NA OPASKU
Poměrně levně se dá zakoupit látkový velmi pevný opasek, který si dáte okolo pasu, provléknete v něm činku a můžete jít cvičit.

Výhodou opasku je to, že nemusíte utrácet za vestu a svůj účel splní stejně. Pokud vám tedy nevadí, že se vám bude kymácet činka mezi nohama. Takový opasek si můžete klidně i vyrobit, například ze starých pásů od auta.

3) DĚLEJTE NÁROČNĚJŠÍ CVIKY
Dejme tomu, že bez problémů zvládáte shyby. Stále se však nabízí náročnější varianty shybů. Například muscle-up – při shybu se musíte vyhoupnout až nahoru na hrazdu. Další možností je pak shyb na jedné ruce, který je taktéž velmi náročným cvikem. Stejně tak se dají na jedné ruce provádět i kliky.

Prostě si najděte náročnější cviky, než ty které jste zvyklí provádět na každém tréninku. Existuje celá řada cviků s vlastní vahou, která je určena pro pokročilé. Velmi hezky vypadající cvik je human flag neboli „lidská vlajka“.

4) SNIŽTE DÉLKU PAUZ MEZI SÉRIEMI
Dejte si velmi krátké pauzy mezi sériemi a budete překvapeni, jak pro vaše tělo bude náročné cviky provádět. Začněte například s pouhými 30 sekundami mezi jednotlivými sériemi a postupně délku přestávek ještě více snižujte.

push-ups-gymchalo

5) VYMĚŇTE HRAZDU ZA KRUHY
Mnoho lidí si myslí, že cvičení na kruzích je jen záležitostí gymnastů a nemá s posilováním nic společného. Pokud však chcete zapracovat na tom, abyste dokázali lépe udržovat rovnováhu a dokázali lépe zpevňovat své tělo, rozhodně byste měli začít cvičit na kruzích.

Kliky na bradlech jsou skvělým cvikem, zkoušeli jste však někdy provádět kliky na kruzích? Tento cvik je na kruzích úplně jiný než na bradlech a i pokud na bradlech zvládnete například 20 opakování, možná budete rádi že na kruzích vůbec zvládnete opakování 2.

Občas je problémem nedostupnost kruhů. Pokud je v posilovně nemáte, můžete si je zakoupit a na tréninku si je někde zavěsit, to by neměl být problém. Cena kvalitnějších gymnastických kruhů je zhruba 1000 korun. Pokud však chcete ušetřit, můžete si kruhy objednat ze zahraničí.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>