Jak se bránit svalovým křečím ?

svalové křeče

Svalové křeče jsou ve sportu bohužel přirozeným jevem. Ke svalovým křečím dochází nejčastěji během sportovní aktivity nebo po jejím dokončení. Křeč je reflexní stah, který se nedá ovlivnit vůlí, dochází k dlouhodobému stahu svaloviny. Myslím si, že vás však nezajímá, jak svalová křeč vzniká a co přesně to je, ale hlavně to, jak se jí bránit.

Příčiny svalových křečí mohou být různé, nejčastěji k nim však dochází z důvodu fyzicky náročné aktivity nebo přetížení svalů. Další příčinou může být nedostatek minerálů – hořčíku, sodíku nebo vápníku. Častou příčinou může být také nadměrná konzumace alkoholu. Svalové křeče však mohou vznikat i kvůli různým onemocněním, což se však asi většiny osob, které čtou tento článek netýká.

Prevencí svalových křečí může být příjem dostatku minerálů, vitaminů a dodržování pitného režimu. Dále byste si také měli dávat pozor na to, abyste organismus zbytečně nepřetěžovali při cvičení. Chcete-li se tedy bránit křečím, měli byste užívat doplňky výživy, které obsahují hořčík a vápník nebo tyto minerály zařadit do vaší pestré stravy. Lidé, kteří často pijí alkohol by měli jeho konzumaci omezit, protože ať se vám to líbí nebo ne, alkohol má na svalové křeče celkem velký vliv.

Některé osoby také podceňují rozehřátí před tréninkem. Než začnete cvičit, měli byste se rozehřát např. na rotopedu, kde byste měli strávit alespoň pět minut. Nesmíte také zapomenout, na to se pořádně rozcvičit a připravit svaly na nadměrnou zátěž.

Pokud už ke svalové křeči dojde, nejdůležitější je přestat s vykonáváním pohybu, který křeč vyvolal. Sval, ve kterém dojde ke křeči byste se měli snažit natáhnout, což nemusí být zrovna jednoduché. Sval se snažte natahovat opatrně a pomalu, protože rychlé natažení svalu by nemuselo být zrovna příjemnou záležitostí. Přeji vám hodně štěstí v boji se svalovými křečemi.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>