Hannibal for King – legenda venkovního posilování

image

Hannibal for King je legendou venkovního posilování. S klidem by se dalo prohlásit, že se jedná o nejznámějšího představitele street workoutu. A právě to, jak Hannibal s workoutem začínal, a čím si musel za mnoho let tvrdého tréninku projít, se dozvíte v dnešním článku.

 

Život

Jeho pravé jméno je Hannibal Lanhman a narodil se ve čtvrti Jamaica Queens v New Yorku (1978). Hannibal neměl jednoduché dětství. Kvůli tomu, že jeho rodiče měli problémy se zákonem, na jeho výchovu zbyla jeho babička. Jeho otec byl ve vězení a Hannibal se ho snažil dostat na svobodu, kvůli čemuž například dealoval drogy. I během této tíživé situace však chodil cvičit, protože to pro něj znamenalo útěk od každodenních problémů. Začínal základními cviky, jako jsou například kliky nebo přítahy.

Uběhlo několik let, kdy se Hannibal věnoval venkovnímu posilování a ve své čtvrti začínal být stále známější. Ve svých 29 letech na tom byl, ale stále špatně a dalo by se říci, že žil jako bezdomovec. Zlom však přišel, když ho jednoho dne jeho kamarád přesvědčil, aby svůj trénink nechal natočit na video. Chvíli po tom, co se jeho video objevilo na internetu, se začalo šířit rychlostí blesku. Hannibal for King začínal získávat pozornost z celého světa. Jakmile Hannibal získal větší podporu, založil svou vlastní značku oblečení a rozhodl se inspirovat svými tréninky co nejvíce lidí.

První Hannibalovo video – Story Begins (2008)

 

Trénink

Hannibalův trénink je hodně intenzivní a zaměřuje se de facto jen na cviky s vlastní vahou. Do posilovny nechodí, raději cvičí na čerstvém vzduchu a nerad se „mačká“ v přeplněné posilovně.

Začátečníkům doporučuje trénink zvaný „Around the World“, který se skládá ze 3 cviků – kliků, shybů a kliků na bradlech. Konkrétní tréninkový plán pak vypadá takto:

5 shybů
5 kliků na bradlech
10 kliků

Podle této rutiny cvičíte hodinu a musíte udělat tolik kol těchto cviků, kolik za hodinu zvládnete. To znamená, že můžete za trénink odcvičit například 10 kol – 10×5 shybů, 10×5 kliků na bradlech a 10×10 klasických kliků. Počet kol se však odvíjí od vaší tělesné zdatnosti.

Sám Hannibal cvičí šestkrát až sedmkrát týdně. Dělá řadu různých cviků – podle toho, které svaly potřebuje v určitý den procvičit. Preferuje cvičení ráno, ale nezáleží podle něj na tom, v jaký čas se cvičí. Hlavně je potřeba být konzistentní a jít si za svým cílem.

 

Strava

Mnoho lidí je překvapeno tím, jak se Hannibal stravuje, stravu totiž nijak moc neřeší. V rozhovoru pro Trec Nutrition se ho zeptali: „Máte nějaký speciální jídelníček? Svaly potřebují živiny. Co obvykle jíte a v jaký čas?“ Na to Hannibal For King odpověděl: „Jídlo je důležité, protože pomáhá vyživovat svaly. Nemám žádný speciální jídelníček. Jím všechno, vždycky když jsem hladový a je mi jedno v kolik hodin.“

Je však potřeba dodat, že podle něj je pro lidi, kteří se věnují workoutu minimem alespoň kvalitní proteinový prášek. Takže to spíše znamená, že stravu řeší méně než většina kulturistů, ale nepopírá, že strava je pro růst svalů důležitá.

 

Závěr

Hannibal for King je bezpochyby legendou, od které se má řada lidí věnujících se street workoutu, co učit. Zajímavý je jeho styl tréninku a hlavně způsob stravování, který funguje stylem, když mám hlad tak se najím. To je dost odlišné od rad různých výživových poradců. Ale jak můžete vidět i přesto to funguje.

Je nutno zmínit, že kromě Hannibala figuruje na workoutové scéně řada dalších talentovaných lidí. Jedním z příkladů může být Frank Medrano. Z české scény to je pak rozhodně Adam Raw nebo třeba Ladislav Přidal (který dokonce cvičil právě s Hannibalem). A samozřejmě by se ve výčtu jmen dalo pokračovat.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>