Jaký je váš cíl? 3 nejčastější styly fitness tréninku

programdesign_main

Mnoho lidí často ani neví, proč cvičí a často jen bezhlavě zvedají činky v posilovně, aby jim narostly svaly. Přemýšleli jste někdy nad tím, co od vašeho tréninku očekáváte? Jsou to objemné svaly a nebo vám jde jenom o to, abyste se cítili fit? V tomto článku si ukážeme tři rozdílné přístupy ke cvičení, které vás možná budou inspirovat k tomu, jaký styl tréninku zvolit.

1) Klasické posilování
Za klasické posilování bych označil to, co dělá v posilovně většina lidí. To většinou znamená silovo-objemový trénink s těžkými vahami a nižším počtem opakování.  Výhodou tohoto stylu posilování je, že pokud usilujete o co největší objem svalů, jedná se o velmi efektivní styl posilování. Na druhou stranu co se týče například pohyblivosti, držení rovnováhy a dalších věcí se nejedná o zrovna nejlepší přístup. Je potřeba uvědomit si, proč vlastně posilujete. Chcete mít co největší svaly nebo chcete jen být v dobré kondici? Chcete mít co největší sílu nebo chce mít sílu, kterou dokážete dobře využít? Pokud chcete mít co největší svaly a sílu, pak je pro vás klasické posilování pravděpodobně tou nejlepší volbou.

Pro úplnost bych chtěl dodat, že mnoho lidí samozřejmě v posilovně cvičí i jiným stylem, příklad mohou být kruhové tréninky, které v mnoha případech přináší skvělé výsledky. Mnoho lidí je také seznámeno s tím, že mají cvičit jádro a doplňují svůj kulturistický trénink různými cviky například pro rozvoj rovnováhy.

2) Street workout
V posledních letech se v České republice začal rozšiřovat takzvaný street workout, což by se dalo volně přeložit jako venkovní posilování. Street workout se provádí venku, na speciálních hřištích, které jsou určeny k cvičení. Velká část cviků se provádí na hrazdách a většinou s vlastní vahou. Lidé, kteří se street workoutu věnují, většinou trénují řekněme funkční sílu. Dokážou tak neuvěřitelné věci, před kterými zůstává rozum stát. Asi nejznámějším jménem v oblasti venkovního posilování je Adam Raw, jehož trénink můžete vidět na přiloženém videu.

 

Street workout je hlavně pro lidi, kteří chtějí něco trochu jiného. Mnoho lidí se dříve věnovalo klasickému posilování a začalo dělat street workout, protože je to mnohem více baví a vidí v tom větší smysl, protože vědí, že svou sílu k něčemu využívají. Někteří lidé kombinují právě venkovní posilování s klasickým chozením do posilovny a často mají neuvěřitelné výsledky. Za venkovní posilování navíc nezaplatíte ani korunu.

O venkovním posilování si můžete přečíst více ZDE.

3) Crossfit
Crossfit není pouhé posilování, dalo by se říci, že se jedná o kondiční a silový program. Co to znamená? Crossfit je metoda, díky které zlepšíte svou kondici v mnoha oblastech, jako je síla, výdrž, výbušnost, rychlost nebo vytrvalost. Pro příklad – cílem kulturistů je většinou co největší objem svalů. U crossfitu však žádný konkrétní cíl nečekejte. Člověk, který dělá crossfit se totiž nespecializuje na nic, ale zároveň se specializuje na všechno. Díky svému tréninku by pak měl být připraven na každou věc, která vyžaduje fyzický výkon.

 

CrossFit
Trénink v tomto stylu je většinou složen ze tří kategorií. První z nich je cvičení ze závažím, při kterém se dělají například dřepy nebo mrtvé tahy. Druhou kategorií jsou různé gymnastické cviky, hlavně s vlastní vahou těla – například shyby nebo kliky. A poslední kategorií je nějaká aerobní aktivita, což často bývá například běh nebo skoky přes švihadlo. Jak tedy vidíte, při tomto tréninku děláte od všeho trochu. A pokud je vaším cílem zlepšení kondice, pak je crossfit vhodný právě pro vás.

O crossfitu si můžete více přečíst ZDE.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>