Detoxikační dieta

detox

S příchodem jara, nastává také ideální čas pro očistu vašeho organismu. A s tou vám hravě pomůže detoxikační dieta. V poslední době stala opravdu velmi populární. Zkouší ji nejen celebrity, ale i lidé po celém světě. Jak už její název vypovídá, zbavuje tělo toxických látek, které jsme do něj nasbírali nejen konzumací jídla, ale také při pití nápojů. Toxiny najdeme také například ve vodě, ale i ve vzduchu, který dýcháme.
V podstatě je jen na vás, jak dlouho ji budete držet.  Jestli ji vyzkoušíte pouze přes víkend nebo ji budete dodržovat celý týden, nebo dokonce 10 dnů. Obvykle se doporučuje týden. Zpočátku však můžete vyzkoušet například pouze jeden den v týdnu. A pak se sami rozhodnete, jaký počet dnů, bude pro vás optimální. Držet ji může prakticky kdokoliv. Pokud, ale trpíte nějakým onemocněním, je vhodné své rozhodnutí nejprve zkonzultovat s lékařem.

A JAK VYPADÁ DETOXIKAČNÍ DIETA V PRAXI?

Základem této diety je nehladovět! I když některé krátkodobé varianty této očistné diety připomínají spíš půst, pokud si tuto dietu rozvrhnete na týden či dva, konzumujte denně tři hlavní jídla a k tomu ještě dvě svačiny.
Dále je důležité hodně pít. A když říkáme hodně, myslíme tím opravdu hodně – 2,5 – 3 litry tekutin za den. Vhodná je například čistá voda, bylinkové čaje nebo čerstvé vylisované šťávy z ovoce. Vyvarujte se perlivým minerálkám, černému čaji, kávě a alkoholu.
Hlavní složku detoxikační diety tvoří zelenina – obsahuje hodně vitamínů a minerálů, ale také hodně enzymů, které nám pomůžou neutralizovat náš překyselený organismus. Takže si dopřejte skutečně mnoho zeleniny, můžete vyzkoušet různé saláty nebo zeleninové šťávy. Nezapomínejte ani na vlákninu, která přispívá k lepšímu trávení a lepšímu vstřebávání živin. Vhodné je doplnit detoxikační dietu také o konzumaci řady bylinek jako je například máta, kopřiva, pampeliška, ostropestřec mariánský, čekanka, heřmánek a řadu dalších.
V době detoxikační diety však určitě nekonzumujte žádné smažené jídlo, uzeniny, ani instantní pokrmy, omezte také solení a cukry. Pokud máte neovladatelnou chuť na sladké, dejte si lžičku medu. Také v žádném případě nekuřte!

1354307053_32785
Pohyb není nikdy na škodu. Takže také tuto dietu ještě více podpoříte, když se budete hýbat. Vyrazte ven – je jedno, jestli na kolo, běhat, hrát fotbal nebo jen na pěknou procházku, dlouhou alespoň 2 kilometry. No a po pořádném pohybu, musí přijít také pořádná relaxace. Dopřejte si tedy vydatný kvalitní spánek, alespoň osm hodin nebo se nechte hýčkat masážemi.
Zpočátku detoxikační diety se nemusíte cítit dobře. Může se dostavit zvýšená únava, pocení, bolesti hlavy, vyrážka. Tyto potíže jsou však většinou jen přechodné. Proto se pokuste vytrvat, pokud by obtíže přetrvávaly nebo nabývaly na intenzitě, dietu přerušte a poraďte se svým lékařem.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>