Cvičení při nemoci, ano nebo ne?

čaj

Nachlazení je nepříjemné a ještě nepříjemnější je, když jste s nachlazením doma a přitom byste měli být na tréninku. Občas prostě přijde nepříjemná nemoc, která vám může zkomplikovat plány. Měli jste někdy, když jste byli nemocní dilema, zda máte jít cvičit nebo ne? Po přečtení tohoto článku, už toto dilema mít nebudete, protože budete vědět, jak se v případě nemoci rozhodovat.

Asi se shodneme na tom, že není nemoc jako nemoc. Máte-li rozum, tak pravděpodobně nepůjdete cvičit, pokud máte například zápal plic nebo chřipku. Potýkáte-li se však s mírnou rýmu, pak je vynechání tréninku na pováženou. Pojďme si rozebrat jednotlivé případy podrobněji.

Lehké nachlazení
Tento typ nachlazení zná asi každý z vás. Máte rýmu, kýcháte a možná vás trochu škrábe v krku? Trénink vynechávat nemusíte. Není však dobré se přemáhat a nejlepší je, když si trénink trochu zjednodušíte – budete cvičit kratší dobu a s nižší zátěží.

Když už se s nachlazením rozhodnete cvičit, dávejte si pozor hlavně na to, abyste při tréninku ještě více nenastydli. Víte-li, že vám při cvičení bývá zima, vemte si na sebe minimálně tepláky a mikinu (přestože standardně cvičíte v kraťasech).

Je také potřeba si uvědomit, že některé osoby nesou lehké nachlazení o něco hůře než ostatní. Pokud vás i při lehkém nachlazení například bolí svaly nebo se na trénink prostě „necítíte“, pak ho vynechte. Lepší vynechat dva nebo tři tréninky, než si uhnat těžké nachlazení a necvičit třeba měsíc.

common-coldl
Těžké nachlazení
Postihne-li vás těžké nachlazení – máte zvýšenou teplotu, oteklé mandle a podobně, bude nejlepší trénink vynechat. V případě těžkého nachlazení je však většina lidí unavená natolik, že ani nemá náladu na trénink chodit a mnoho lidí o tom ani neuvažuje. Uvažujete-li o tom, jděte si raději lehnout a odpočívejte, ať můžete být co nejdříve opět fit a můžete začít trénovat.

Naslouchejte svému tělu
Nyní už víte, kdy jít cvičit a kdy nikoliv. Těmito radami byste se však neměli řídit za každou cenu. Nejdůležitější v případě toho zda jít nebo nejít cvičit při nemoci, je naslouchat svému tělu. Cítíte-li se špatně, jste unavení a třeba ani nemáte chuť k jídlu, pak si pravděpodobně vaše tělo říká o to, že potřebuje odpočinek. Budete-li ignorovat projevy vašeho těla, nepovede to k ničemu dobrému.

Prevence je alfa omega
Prevence před nachlazením je velmi důležitá a to nejen v zimních měsících. Pokud budete posilovat svou imunitu, nemoci se vám budou vyhybat. Pak nebudete muset řešit, zda jít cvičit při nemoci nebo ne. Jak se však chránit?

1) Hygiena – převážně v zimních měsících je ve vzduchu spousta bacilů, je tedy potřeba dbát na hygienu. Doporučuje se mýt si častěji ruce a mít po ruce dezinfekční vlhčené ubrousky.

2) Vitamíny – konzumace vitamínů je důležitou součástí prevence před nachlazením. Doporučuje se konzumovat hodně ovoce a zeleniny, popřípadě potravinové doplňky – například vitamín C.

fruits-82524_640
3) Strava – máte-li pocit, že na vás něco „leze“, je nemoc potřeba zastavit ihned v počátcích. Skvělým pomocníkem může být například zázvorový čaj, česnek nebo med.

4) Otužování – mnoho lidí se otužuje, čímž dělají mnoho pro svou imunitu. Můžete začít například tím, že si budete každé ráno dopřávat studenou sprchu.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>