Cvičení, které hýbe světem: Tabata

Tabata_Main

Trápí vás pocit, že byste rádi cvičili, ale nemáte dostatek času? S Tabatou si každodenní trénink rozhodně budete moci dovolit. Jedno kolo tohoto kardiovaskulárního tréninku vám totiž zabere v průměru pouhopouhé 4 minuty.

Co je Tabata? Jedná se o intervalový trénink, který vznikl v Japonsku a navrhl ho lékař Izumi Tabata jako metodu posilování pro národní tým rychlobruslařů. Celý „trik“cvičení Tabata spočívá v tom, že neopomíjí aerobní ani anaerobní složku metabolismu. V tréninku rozvíjí jak vytrvalost, tak výbušnost. Co to tedy znamená pro vaše tělo?

V průměru spálíte více tělesného tuku než při běžném cvičení. Budete schopni více vydržet a cviky častěji opakovat, protože svaly se adaptují na větší zátěž a skoro žádný odpočinek. To povede k tomu, že se vám zvětší množství drobných cév, které dodávají do svalu kyslík a živiny. Získáte tak pocit větší energie, lépe se po tréninku zotavíte a také vaše svaly rychleji porostou a vyrýsují se do krásných tvarů.

Abyste pochopili kouzlo cvičení Tabata, je třeba ho vyzkoušet. Je vhodná hlavně pro lidi, kteří rádi překonávají limity a posouvají své hranice. Důležitá je už určitá fyzická zdatnost a hlavně dobrý zdravotní stav. Takže pokud patříte mezi úplné začátečníky, vyzkoušejte nejprve něco jednoduššího a až získáte fyzickou kondici, přikročte k tomuto japonskému cvičení.

Na trénink postačí jen 4 minuty. Tabata má většinou 4 kolečka, ale záleží samozřejmě na vaší fyzičce. Cvičení se skládá ze 7 až 8 cviků. Jeden cvik trvá přibližně pouze 20 sekund, kdy pracujete na sto procent. Cviky prokládáte odpočinkem, na který máte celých 10 sekund.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>