Co s sebou do posilovny

posilovna

Rozhodli jste se, že začnete dělat něco pro své zdraví a jdete poprvé do posilovny? Pak je tento článek právě pro vás. Pokud už pro své zdraví něco děláte, ale v posilovně jste ještě nikdy nebyli, poradíme i vám. Každý jde jednou do posilovny poprvé a asi všichni se chtějí vyhnout nějakému trapasu. Dozvíte se i drobnosti, které se v posilovně mohou hodit.

 

Nezbytné věci:

Oblečení – Při výběru oblečení se řidťe hlavně tím, jak se v konkrétním oblečení cítíte. Určitě byste si s sebou měli vzít kraťasy/tepláky, tričko, popř. spodní prádlo a ponožky na převlečení. Někteří cvičenci si berou i mikinu, protože zahřívá tělo. Důležité je, abyste se cítili dobře hlavně vy. Nezapomínejte oblečení často prát, protože pro okolí by nevyprané oblečení nemuselo být zrovna příjemné.

Boty – Boty jsou dost důležité, obuv by měla být pohodlná, na posilování jsou vhodné pevné kvalitní tenisky. Určitě se na obuvi nebojte šetřit, nekupujte tedy různé levné boty z tržnic. Zapomeňte i na pantofle, které rozhodně nejsou určené k posilování. Někteří kulturisté, ale obhajují mrtvý tah bez bot. Nemáte-li peníze na pořízení bot, nemělo by vás pár tréninků bez obuvi zabít, ale snažte si obuv pořídit co nejdříve. V mnoha posilovnách musíte boty mít.

Pití – Vemte si běžnou, nejlépe neperlivou vodu. Lepší je vzít si více pití, než pak nemít čím, zahnat žízeň. Druhou možností je iontový nápoj, který ale rozhodně není nezbytný. Záleží na tom, kolik korun chcete do posilování investovat.

 

Důležité věci:

Rukavice – Existují speciální rukavice na posilování, které seženete poměrně levně. Nejsou nutností, ale pomohou vám v mnoha ohledech, např. nebudete mít mozoly. Někomu však rukavice vysloveně vadí, a proto cvičí bez nich.

Ručník – Budete-li poctivě posilovat, nejspíše budete zpocení. Proto je potřeba vzít si ručník. Ručník se pak bude hodit také, když se budete v posilovně sprchovat. Doporučuji tedy brát si dva ručníky – jeden na pot a druhý na sprchování. Nebudete-li se sprchovat, stačí jeden ručník. Ručník na utírání potu můžete nahradit i potítkem. Samozřejmě, že když si ručníky zapomenete, nic tragického se nestane, dá se bez nich obejít.

Šampón, sprchový gel – Doporučuji šampon a sprchový gel v jednom, ať toho nemusíte brát moc.

Obuv do sprchy – Obuv do sprchy nepodceňujte. Chodit bos ve veřejných sprchách rozhodně není dobrý nápad. Sprchu před vámi mohl použít někdo, kdo má na nohách bradavice a tato nepříjemnost pak hrozí i vám.

Deodorant – Po náročném tréninku je potřeba se osprchovat nebo alespoň použít deodorant, ať neobtěžujete okolí.

 

Nedůležité věci:

Potréninkový nápoj – Pokud jste zastáncem potréninkových nápojů a máte to z posilovny daleko domů, nezapomeňte si ho vzít s sebou. V mnoha posilovnách vám udělají potréninkový nápoj na baru, ale často to není zrovna levná záležitost.

Tréninkový plán – Pokud jste si nechali sestavit cvičební plán, určitě ho nezapomeňte doma. Nevěděli byste pak, co v posilovně dělat. Doporučuji vám, abyste si k tréninkovému plánu vzali i propisku, protože si určitě budete zapisovat váhy, které jste dokázali zvednout.

Opasek, háky atp. – V mnoha posilovnách tyto věci už jsou a můžete si je zapůjčit. Pokud víte, že ke cvičení budete potřebovat opasek nebo háky a ve vaší posilovně nejsou, určitě si je vemte.

Přehrávač s hudbou – Chcete-li být co nejvíce motivováni, vemte si i přehrávač s vaší oblíbenou hudbou. Mobilní telefon doporučuji nechat ve skříňce (v šatně), protože je to rušivý element a mohl by narušit váš trénink. K přehrávači si samozřejmě nezapomeňte vzít sluchátka. V posilovně často hraje rádio, ale hudba asi nebude podle vašich představ. Chodíte-li do menší posilovny, můžete poprosit obsluhu, aby do reproduktorů pustila vaši hudbu, většinou se tomu nebrání.

 

Dodatek:

Na závěr bych chtěl zmínit, že byste určitě neměli zapomenout, vzít si s sebou určité sebevědomí a nebát se posilovnu navštívit. Každý šel jednou do posilovny poprvé a většina lidí ve vašem okolí pochopí, že s posilováním začínáte a třeba i dokonce ocení vaši snahu a po nějaké době z vás bude mít radost.

Budete se divit, kolik lidí se vám bude snažit poradit třeba s technikou cviků. Do posilovny chodí mnoho ochotných lidí. Neříkám, že se vám vždy dostane pravdivých rad, ale pravdivé rady se nemusíte dočíst ani někde na internetu. Až budete v posilovně, určitě si nevšímejte lidí, kteří vás sledují, jak cvičíte. Ze začátku vám možná přijde zvláštní, že vás někdo při cvičení vidí, ale později už vám to přijde naprosto normální a nebudete si toho všímat.

V žádném případě však neříkám, že všichni lidé ve fitness centrech jsou skvělí. Samozřejmě se, jako všude najdou i osoby, které dělají to, co nemají, povyšují se nad ostatními atp. Těmito lidmi se nemá smysl zabývat, ale to je Vám asi jasné.

Máte-li kamaráda, který chodí nějakou dobu do posilovny, zeptejte se ho, zda byste nemohli jít do posilovny s ním. Pokud chodí do fitness centra sám, možná bude mít radost, že s ním chce do posilovny někdo chodit a bude mít parťáka (sparing partnera), který mu bude pomáhat. Kamarád vám pak může poradit i přímo v posilovně, jak provádět určité cviky.

Pokud nemáte kamaráda, který navštěvuje posilovnu, máte možnost zaplatit si, alespoň na jeden trénink osobního trenéra. Pokud je trenér ve vaší posilovně někdo, kdo posilování rozumí, určitě to nebude zbytečná investice. Dozvíte se správnou techniku cviků a možná i něco navíc.

Pokud máte ve vašem městě na výběr z několika posiloven, určitě se snažte, zvolit si tu nejlepší. Fitness centra si klidně můžete projít a srovnat jejich vybavení s cenou. Mimochodem vám doporučuji zakoupit si permanentku, která většinou vyjde cenově mnohem výhodněji. Permanentku si však kupte, až když budete do posilovny chodit delší dobu. Posilování by vás mohlo omrzet, a potom byste utratili peníze zbytečně.

Přeji vám hodně štěstí a úspěchů v posilovně.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>