Co konzumovat po tréninku ?

protein-shakes-before-or-after-workout

Chcete-li nabrat svalovou hmotu, je dost důležité, co budete konzumovat po tréninku. Existují různé názory na to, co po tréninku jíst, popř. jaké doplňky stravy používat. V každém případě je nutné doplnit sacharidy a bílkoviny. V následujících odstavcích si povíme, jakým způsobem sacharidy a bílkoviny doplnit.

Pokud máte problémy s nabíráním svalové hmoty, měli byste ihned po tréninku vypít gainer (sacharidový nápoj). Gainer samozřejmě může užívat i osoba, která s nabíráním svalů nemá problém, ale ve finále může dojít k tomu, že taková osoba místo svalů nabere tukovou hmotu. Pokud má tedy někdo sklony k nabírání tuku, je doporučováno dávku sacharidového nápoje výrazně snížit. Nemáte-li sklony k nabírání tuku, měli byste vypít kolem padesáti gramů gaineru.

S hodinovým až dvouhodinovým odstupem po tréninku je vhodné přijmout bílkoviny a komplexní sacharidy. Nyní už si můžete dopřát pevnou stravu – např. rýži nebo těstoviny s masem. Druhá možnost je vypít protein a pevnou stravu si dopřát až později. Samozřejmě záleží také na tom, jestli cvičíte ráno nebo např. až večer.

101_112_62993.jpg

V poslední době je některými kulturisty však zastáván jiný názor. Někteří lidé doporučují nepít gainer po tréninku, protože cvičenec akorát nabere tukovou hmotu. Podle tohoto názoru je vhodné zhruba hodinu po tréninku sníst pevné jídlo, které je bohaté na sacharidy i na bílkoviny – opět se zde jako nejlepší možnost jeví např. rýže nebo těstoviny s masem. Kulturista pak nabere hlavně svalovou hmotu a tukovou hmotu v mnohem menší míře než kdyby pil gainer.

Nicméně si nemůžete myslet, že pokud dodržíte stravu pouze po tréninku, pomůže vám to k nějakému rapidnímu nárůstu svalové hmoty. Důležité je dodržovat stravu nepřetržitě, popř. si jednou týdně až měsíčně dopřát tzv. „cheat day“, kdy můžete jíst téměř cokoliv, abyste ulehčili práci trávicí soustavě.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>