Balanční podložka (Bosu)

bosu-ball-pilates

Balanční podložka je v poslední době poměrně známou záležitostí, a proto jsem se o ní rozhodl napsat článek. Ať už chcete zlepšit svou rovnováhu nebo jste po nemoci či úrazu, bude vám tato podložka nápomocna. Existují různé typy balančních podložek a v tomto článku se zaměříme na podložku „bosu“, dále se dozvíte jak balanční podložku vybrat, ale i na některé cviky, které díky ní můžete provádět.

Asi vás zajímá, jak taková balanční podložka vypadá. Dalo by se říct, že jde o polovinu gymnastického míče. Výhodou bosu je, že nezapojuje pouze hlavní svalové skupiny, ale i hluboký stabilizační systém, který pomáhá rozvíjet rovnováhu a správné držení těla. Zapojují se však i další svaly, které byste klasickým posilováním nejspíše neprocvičili.

Cena za bosu je různá. Nejlevnější bosu stojí přes 1000 korun. Dražší bosu pak může stát klidně přes 4000 korun. Cena se odvíjí od různých faktorů, ať už je to hmotnost balanční podložky, její rozměry, maximální nosnost nebo materiál, z kterého je vyrobena. Ceny však můžou být různé, uvedl jsem ceny pouze pro příklad. Měli byste si tedy rozmyslet, zda chcete nějakou luxusní balanční podložku nebo vám stačí nějaká levnější.

Při výběru byste kromě ceny měli zohlednit materiál, z kterého je podložka vyrobena – musí být zdravotně nezávadný. Dále byste se měli zaměřit na to, zda vámi vybraná podložka nabízí možnost upuštění tlaku. Nezapomínejte ani na rozměry – často se udává, že jakýmsi ideálem je průměr kruhové balanční podložky 63,5 centimetru a ideální výška nafouknuté kopule je 22 centimetrů. Můžete si koupit i různé neoriginální napodobeniny bosu, které však nemusí být tolik kvalitní.

A jak tedy s cvičením začít? Jste-li začátečník, jako první zkuste nejzákladnější cvik, kterým je pouhé postavení se na balanční podložku a snaha o udržení rovnováhy. Čím déle vydržíte na podložce stát, tím lépe. Jakmile z bosu spadnete, cvik opakujte – tento jednoduchý cvik můžete opakovat klidně desetkrát až dvacetkrát za sebou.

Pokud si netroufáte začít cvičit s bosu na vlastní pěst, můžete navštívit posilovnu, ve které vám poradí profesionální trenéři. Posilovnu samozřejmě vybírejte s rozvahou, někteří trenéři vám o bosu možná moc neporadí, protože s ním nemusí mít zkušenosti. Pamatujte na to, že je nutné správně provádět cviky již od začátku – pokud si totiž zafixujete nesprávné provádění cviků, pravděpodobně na to doplatíte.

Z pokročilých cviků je známý například klik (jde vlastně o klasický klik, při kterém máte však ruce položené na bosu). Dalšími cviky, které stojí za zmínku jsou sedy-lehy nebo výpady. Na bosu však můžete provádět i dřepy, což je poměrně náročné, hlavně nesmíte zapomínat na správnou techniku. Pokud jsou pro vás některé cviky složité na provedení, snažte se posílit svalové skupiny a po nějaké době pro vás takové cviky nebudou problémem.

Pokud o nákupu této cvičební pomůcky stále přemýšlíte, doporučuji vám, vyzkoušet si bosu v posilovně a podle toho se rozhodnout. Samozřejmě, že ho možná nenajdete v každé posilovně, ale někde v okolí určitě ano. Pokud vám bude cvičení s bosu vyhovovat, tak si ho prostě pořídíte a pokud se vám bude jevit jako zbytečné, neutratíte za něj zbytečně peníze.

Na závěr bych chtěl zmínit, že pokud se chcete o bosu dozvědět ještě více – třeba to jak se vyrábí, vidět různá videa a podobně, doporučuji vám navštívit oficiální stránky Českého zastoupení bosu, které jsou plné mnoha informací.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>