9 faktů o posilování, které jste pravděpodobně nevěděli

Did-You-Know-Chalkboard_Featured

Přinášíme vám 9 faktů o posilování, které vás možná překvapí.

1. Posilování podporuje tvorbu serotoninu
Serotonin je neurotransmitter – podílí se na přenosu vzruchu a pokud je jeho hladina dostatečná, máte lepší náladu. Máte-li ho nedostatek, může docházet k problémům, jako jsou poruchy spánku, podrážděnost a podobně. Právě posilování a cvičení je jedním ze způsobů, kterým můžete hladinu serotoninu zvýšit. Serotonin je obsažen i ve zdravých jídlech a pokud tedy dodržujete zdravou stravu a tvrdě trénujete, je serotonin a dobrá nálada jednou z vašich odměn.

2. Dehydratace svalů o pouhá tři procenta může přispět k desetiprocentní ztrátě síly
Jednou věcí je desetiprocentní ztráta sílou, tou druhou je, že mnoho lidí po cvičení nebo při cvičení trpí bolestí hlavy, což se stává většinou kvůli dehydrataci. A jak určitě víte, lidské tělo je z většiny tvořeno z vody. Proto byste neměli podceňovat pití při tréninku a celkově dodržovat pitný režim.

3. Muži spálí zhruba 120 kalorií během 30 minut sexu
Nebaví vás běhat? Můžete spalovat kalorie a zároveň si užívat. Tato čísla jsou samozřejmě hrubý odhad, ale během 30 minut sexu spálíte stejně kalorií jako během 15 minut běhání. Na internetu můžete dokonce najít rady ve stylu, jak sex proměnit v kardio cvičení. A sex má samozřejmě mnoho dalších pozitiv, ale to už je na jiný článek.

4. Posilování je prevencí před různými chorobami
Pokud cvičíte, je u vás menší šance výsktu srdeční choroby, mrtvice, vysokého tlaku, vysoké hladiny cholesterolu, artritidy, osteoporózy nebo diabetu 2. typu. Cvičení navíc posiluje imunitu. Možná, že od té doby, co jste začali cvičit jste méně nemocní. Všimli jste si toho? Posilování jde navíc ruku v ruce se zdravou stravou a kvalitním spánkem. Vše dohromady to pak přispívá k opravdu dobré imunitě.

5. Lidé starší třiceti let bez fyzické aktivity mohou ztratit 3 až 5% svých svalů během jednoho desetiletí
Bez pravidelného cvičení dochází ke ztrátě svalů a zároveň zhoršení síly a kvality života. Cvičení a správná strava toto mohou zastavit. Takže pokud pravidelně a poctivě cvičíte, nemusíte se tohoto bát. A pokud necvičíte, je nejvyšší čas začít!

6. Hudba pomáhá k lepším výkonům
Byly provedeny různé výzkumy a bylo zjištěno, že hudba pomáhá k lepším výkonům při posilování, ale i při běhání a sportu. Ale na to jste pravděpodobně přišli i vy sami.

Man running while listening to music

7. Cvičení vám dodává energii
Výmluvy ve stylu: „Jsem moc unavený na cvičení.“ nejsou moc dobrým nápadem. Zahájíte-li své ráno třicetiminutovým tréninkem, než půjdete do práce, budete mít více energie po celý den. Posilování totiž uvolňuje endorfiny do krevního oběhu. Endorfiny jsou hormony, díky kterým se cítíte dobře.

8. Studená sprcha má mnoho pozitivních účinků
Napadlo vás někdy, že byste si mohli dopřávat studenou sprchu? Ať už vás to napadlo nebo ne, měli byste s tím určitě začít. Studená sprcha totiž pomáhá ke snížení stresu, zlepšení imunity, zlepšuje cirkulaci krve a má mnoho dalších pozitivních účinků. A jelikož jste na webu o posilování, musím dodat, že studená sprcha pomáhá i k lepší regeneraci svalů.

9. Suma peněz na vašem účtu ovlivňuje vaše návyky v posilovně
Organizace Nuffield Health zjistila, že lidé s vysokými příjmy chodí do posilovny raději než lidé s nižšími příjmy. Ve výzkumu, kterého se účastnilo 1600 lidí, bylo zjištěno, že lidé s příjmem nižším než 25 000 dolarů ročně chodí do posilovny pouze na hodinu týdně. Ti kteří mají vyšší příjmy jsou dle výzkumu v posilovně zhruba 3 hodiny týdně.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>