8 výhod ranního tréninku

rano

Pokud necvičíte ráno, může to pro vás být velkou nevýhodou. V tomto článku vás seznámím s 8 důvody, proč jsou ti, kteří cvičí ráno ve velké výhodě. Nedávno bylo zjištěno, že hladina testosteronu je ráno vyšší.. Za svůj život jsem však slyšel mnoho dalších důvodů, proč trénink přesunout na ráno a zkusím je shrnout v následujících odstavcích.

Samozřejmě, že trénovat ráno nemusí být jednoduché. Většina z nás chodí do práce, takže si ranní trénink nemůžeme dovolit. Posilovny jsou v odpoledních hodinách zaplněné, protoževětšině lidí končí pracovní směna. V tomto článku se vám však budu snažit dát pádný důvod, ve skutečnosti osm pádných důvodů, abyste si přivstali a trénovali dříve. Budete však muset potlačit myšlenku, že nejste ranní ptáče, a bude potřeba, abyste byli připraveni na změnu. Nyní už přejdu k samotným výhodám ranního tréninku.

1) RÁNO JE JEDNODUŠŠÍ DĚLAT VYSOKOOBJEMOVÉ TRÉNINKY
Určitě znáte ten pocit, když si naplánujete trénink, víte jaké budete dělat cviky, ale nastane problém – stroj, na kterém chcete cvičit je obsazen. Nebo někdo čeká, až docvičíte a bude moci jít na stroj, na kterém jste zrovna vy. Výhodou tedy je, že nebudete muset cvičit v přeplněné posilovně. V ranních hodinách bývá v posilovnách mnohem méně lidí. Otázkou však je, zda je vaše posilovna ráno otevřena, v malých městech to může být problémem. Pokud cvičíte doma, je pro vás tato výhoda irelevantní.

2) MÁTE VYŠŠÍ HLADINU TESTOSTERONU
Jak již bylo zmíněno, ráno hormony pracují ve váš prospěch. V ostatních částech dne je hladina testosteronu o něco nižší, v dopoledních hodinách bude vaše tělo přirozeně využívat vyšší hladiny testosteronu.

3) ODPOLEDNE BUDETE MÍT VÍCE ČASU
Samozřejmě, že můžete naplno žít a užívat si, i když necvičíte ráno. Budete-li však posilovat v ranních hodinách, zbyde vám více volného času na odpoledne. Pro někoho je hodně důležitá rodina, pro někoho přátelé a někdo se třeba chce věnovat svým dalším koníčkům. Samozřejmě, že neušetříte několik hodin času, ale i tak to může být příjemné. Jak už jsem se zmínil, vyhnete se také přeplněným posilovnám, což vám mimo jiné pomůže ušetřit čas.

4) BUDETE SE V PRÁCI NEBO ŠKOLE VÍCE SOUSTŘEDIT
Jakmile docvičíte, je vaše tělo„probuzeno“. Po ranním tréninku musí většina lidí do práce nebo do školy. Díky „probuzenému“ tělu budete v práci více ve střehu, což vám může pomoci k větším úspěchům.

5) JE MÉNĚ PRAVDĚPODOBNÉ, ŽE VYNECHÁTE TRÉNINK
Možná, že budete po probuzení potřebovat šálek kávy, než se vydáte do posilovny, ale když už jste vstali a nejste ničím rozptylováni, je malá šance, že vynecháte trénink. Chodíte-li na trénink odpoledne, může vám vaše plány zkazit únava, přesčas v práci, malá motivace a mnoho dalších vlivů. Pokud však budete trénovat ráno, těmto problémům se vyhnete. Nebudete mít špatný pocit, že jste přeskočili trénink.

6) DOJDE KE ZRYCHLENÍ VAŠEHO METABOLISMU

Není pochyb o tom, že cvičení může ovlivňovat rychlost metabolismu. To, jak se váš metabolismus zrychlí, závisí na tom, zda ráno budete mít např. objemový trénink nebo kardio trénink. Cvičit ráno vám pomůže nejen zrychlit váš metabolismus, ale zároveň také spálíte více kalorií během celého dne. Tento jev se nazývá přebytek spotřeby kyslíku po cvičení neboli EPOC (excess post-exercise oxygen consumption). Chcete-li abyste během dne spálili co nejvíce tuků, můžete použít i různé spalovače tuku.

7) NEBUDETE TOLIK ROZPTÝLENI

Pokud jdete cvičit odpoledne, nejspíše potkáte vaše přátele a trénink nakonec dopadne tak, že většinu času, který strávíte v posilovně, si budete povídat. Neberte si to špatně, ale pokud se při tréninku sotva zapotíte, nemůže z toho vzejít nic dobrého. Budete-li cvičit ráno, vyhnete se těmto problémům a budete mít mnohem náročnější tréninky, což vám pomůže i v následném růstu svalů a sebezdokonalování.

8) BUDETE MÍT LEPŠÍ NÁLADU

Pravděpodobně víte, že cvičení uvolňuje endorfiny, což jsou hormony, které vám dodávají dobrý pocit. Nemusíte jezdit několik hodin na rotopedu, abyste se cítili dobře. Vždyť už ráno máte dokončený trénink a můžete z toho mít radost po celý den! Není lepší pocit než dokončení tréninku. Nabízí se vám zde návod, jak mít dobrou náladu po celý den a stačí k tomu jediné – přivstat si.

A to je všech 8 důvodů, proč cvičit ráno. Samozřejmě, že ranní trénink není pro každého. Někteří lidé vstávají do práce v brzkých ranních hodinách a to poslední, na co myslí, je trénink.

Pokud se rozhodnete začít s ranním cvičením, měli byste si uvědomit jednu věc. Tréninky ze začátku budou poměrně náročné, váš výkon nebude takový, jako při odpoledních (popř. večerních) trénincích. Budete-li trénovat ráno pravidelně, váš výkon se rapidně zlepší. Musíte být tedy trpělivý a určitě se sami přesvědčíte, že výhody zmíněné v tomto článku jsou pravdivé.

Samozřejmě, že je náročné ráno vstát a ihned jít cvičit, ale brzy uvidíte, že váš výkon stoupá, což vás bude motivovat. Stále budete mít více a více důvodů, proč trénovat ráno. Pro ty, kteří si přečetli tento článek, to však bude ještě jednodušší. Pokud jste objevili další výhody ranního tréninku, můžete je přidat do komentáře.

zdroj: http://www.bodybuilding.com/fun/8-benefits-to-working-out-in-the-morning.html

Pavel Houdek

Pavel Houdek je dlouholetým studentem bojových umění a sportů. Posledních šest let se věnuje reálné sebeobraně a ozbrojenému boji (nože, tyče). V současnosti působí jako šéfinstruktor projektu moderni-sebeobrana.cz.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>