7 způsobů, jak se motivovat ke cvičení

Is-Creatine-Good-For-Training-Hard-In-Gym

Mnoho lidí má problém s motivací. Každý rok, když chodím po Vánocích do posilovny, posilovna je doslova „narvaná k prasknutí“. Řada lidí si totiž dává novoroční předsevzetí, že zhubne nebo začne cvičit. Uběhne však měsíc a vše je při starém a lidí je v posilovně stejně. Většina prostě nevydrží zůstat motivovaná a během pár týdnů to vzdá. Jak si motivaci udržet? To se dozvíte v dnešním článku.

1) Stanovte si cíle
Ať už děláte cokoliv, vždycky byste si měli stanovit cíle. Doporučuje se to jak v posilování, tak třeba v podnikání. Jak by takové cíle měly vypadat? Říká se, že by měly být „SMART“. Co to znamená? S – specific – jasně vymezené, M – measurable – měřitelné, A – achievable – dosažitelné, R – realistic – realistické, T – trackable – sledovatelné.

Není tedy od věci zaznamenávat si vaše pokroky nebo si určit, čeho byste například chtěli během roku dosáhnout. Můžete si jako cíl nastavit, že za rok přiberete třeba 8 kilogramů svalů, nebo že budete zvedat 100 kilogramů na bench-pressu. To už je na vás. Snažte se však, aby takový cíl byl SMART.

Když pak zjistíte, že jste cíle dosáhli, budete mít obrovskou radost a budete motivováni k dalším a ještě větším cílům a stále se budete zlepšovat.

2) Na tréninku poslouchejte motivační hudbu
Existuje řada písniček, které doslova vyzývají k tomu, abyste vzali činky do ruky a „dali si pořádně do těla“. Cvičení s hudbou lépe utíká a zároveň jste více motivovaní, cvičit pořádně. Každý z vás pravděpodobně poslouchá jiný styl hudby, a proto zde nebudu zmiňovat konkrétní skladby nebo interprety.

3) Cvičte s parťákem
Tato rada není vhodná pro každého, někomu prostě vyhovuje, zajít si do posilovny o samotě a pročistit si hlavu. Řada lidí však chodí ráda cvičit s někým a pokud jste i vy jedním z těchto lidí, pak si určitě najděte parťáka. Můžete se vzájemně podporovat, soutěžit o to, kdo dřív dosáhne určitého cíle a podobně. A pokud se vám nebude chtít na trénink, ale slíbíte to parťákovi, prostě budete muset jít. Pak toho ale rozhodně nebudete litovat.

4) Neposlouchejte „pochybovače“
Určitě jste se za dobu co cvičíte, setkali s někým, kdo zpochybňoval vaše snažení. Pochybovači však nikdy nedosáhnou toho, čeho chcete dosáhnout vy a budou stále na tom samém místě. Takoví lidé se totiž nikam neposouvají. Nenechte si jimi zkazit náladu, naopak to berte jako motivaci, k tomu dokázat jim, že se mýlili a že prostě dosáhnete svých cílů.

4b084dee9c7bdc185093352e18abf22b--blabla-weheartit

5) Přijímejte pochvaly
Pokud vám někdo pochválí, že máte třeba široká ramena, berte to jako zpětnou odezvu, která vám říká, že vaše snažení není marné a že se postupně posouváte dál. Říká se, že se sice nemá cvičit kvůli opačnému pohlaví, někdy však taková pochvala od opačného pohlaví dost potěší.

6) Inspirujte se
Na youtube najdete řadu lidí, kteří se věnují cvičení a rozdávají různé rady. Není od věci se začít někým inspirovat a zajímat se o to jak cvičí. Kromě toho, že se dozvíte něco dalšího o cvičení, budete mít úspěchy takového člověka stále v mysli a to vás bude motivovat. Další možností jsou pak různá motivační videa nebo motivační filmy. Motivační videa jsou nejlepší před tréninkem.

7) Odměňujte se
Rozhodně nesmíte cvičení brát jako trest, ale jako něco, co vás baví. Aby vás to bavilo, nesmíte to moc přehánět. Dopřejte si třeba jednou za dva týdny „cheat day“. Pokud nevíte, co je cheat day, je to den, během kterého můžete jíst cokoliv chcete. A také se nezapomeňte odměnovat, můžete si například zajít do kina, na koncert a podobně.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>