7 způsobů, jak procvičit nohy jinak

pic5

Jistě už jste nesčetněkrát slyšeli větu typu: „Nic nemá na dřepy.“ Je sice pravda, že dřepy jsou králem kulturistických cviků, což ale neznamená, že byste měli dělat jenom dřepy. Nohy je potřeba neustále šokovat přidáváním zátěže, obměnou cviků, zvyšováním intenzity a podobně. Pojďme si tedy v dnešním článku říci, jak procvičit nohy trochu jinak, než neustále opěvovaným způsobem.

1) Na pořádné hamstringy pomůže cvik „good morning“!

Poměrně zvláštní název cviku, že? Jen bych rád na úvod zmínil, že tento cvik prováděl Bruce Randall, Mr. Universe 1959, který nemohl dřepovat kvůli sedminásobné zlomenině z nehody na motorce. Tento cvik mu pak pomohl dělat dřepy s mnohem větším závažím než na začátku. Good morning připomíná hyperextenze a provádí se s velkou činkou umístěnou na zádech.

 

396ab9cbe3f351412cab0a1db4ef789a

2) Dělejte výpady s jednoručkami.

Pravděpodobně často děláte zakopávání a předkopávání. Zkuste tyto cviky nahradit výpady s jednoručkami. Jedná se však o poměrně náročný cvik, proto si dávejte pozor na správné technické provedení. Výpady se dají provádět různými způsoby. Na youtube najdete, jak výpady provádět v jejich různých variantách.

3) Zkuste posilovat nohy s pomocí TRX.

Většina z vás už pravděpodobně o TRX slyšela. Pro ty, kteří o TRX neslyšeli – jedná se o speciální závěsný systém, pomocí kterého můžete procvičovat všechny svaly těla. S TRX můžete dělat klasické dřepy, dřepy na jedné noze nebo dřepy s výskokem. Výhodou tohoto systému je hlavně to, že posilování je dynamické a svaly tak procvičíte jinak, než jste zvyklí. Svaly by tím pádem měly dostat impuls k růstu.

4) I mrtvý tah je skvělý na nohy!

Možná si říkáte, že to je nějaký nesmysl. Opak je ale pravdou, mrtvý tah je opravdu skvělým cvikem na většinu svalů v těle, který z nohou zapojuje kvadricepsy, hamstringy a sedací svaly. Dalo by se říct, že je to takový cvik 2 v 1 – procvičíte záda a zároveň ještě nohy. Pro objektivitu bych však měl dodat, že svaly nohou nejsou v tomto cviku zapojeny tolik jako zádové svaly.

5) Dělejte leg-press.

Na leg-press se setkávám s různými názory. Pravdou však je, že nemůžete neustále dělat pouze dřepy a je potřeba je občas něčím nahradit. Proto je tu leg-press, který má na růst svalů skvělý efekt, pokud ho však provádíte technicky správně. Nedoporučuji, ale dělat leg-press neustále. Měli byste ho kombinovat s dřepy, které pomáhají k růstu nohou nejeefektivněji.

6) Zkuste dát nohám nový impuls!

Pokud neustále děláte 5 sérií dřepů po 5 opakováních, udělejte změnu. Dělejte třeba 5 sérií dřepů po 15 opakováních s menším závažím. Nohy tak dostanou nový impuls k růstu, protože zažijí šok, kterému se budou muset přizpůsobit. A toto byste měli dělat u všech cviků a neustále to obměňovat. Změna intenzity, obměna cviků a podobně je však poměrně známé pravidlo mezi kulturisty a myslím si, že většina z vás o tomto pravidlu ví, aniž bych ho musel zmiňovat.

7) Dělejte dřepy jinak.

Když už si ty dřepy nemůžete odpustit, dělejte je jinak! Existují různé varianty dřepů. Většina kulturistů dělá klasické dřepy. Věděli jste však, že existují takzvané čelní nebo bulharské dřepy? Například při bulharském dřepu se zátěž soustředí pouze na jednu nohu, je tak o něco těžší na provedení než klasický dřep. Dále se dají provádět dřepy s jednoručkami, dřepy na multipressu a takhle bych samozřejmě mohl pokračovat.

Na závěr bych chtěl dodat, že jsem sepsal 7 rad, které by vám mohli pomoci. Pokud je růst vašich nohou zrovna ve fázi stagnace nebo si chcete zpestřit trénink, mohly by pro vás být tyto rady určitě přínosné. Na závěr už zbývá pouze popřát vám hodně štěstí ve vašem úsilí.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>