7 tipů a triků, jak se neustále zlepšovat

tony

Tony Horton, tvůrce jednoho z nejprodávanějších hubnoucích/silových programů P90X®, se s námi v následujícím článku podělí o sedm tipů a triků, jak pracovat na zlepšení (nejen) své kondice.

Existuje jedna charakteristika, která je společná skvělým sportovcům, kteří jsou nejlepší ve svých disciplínách. Neustále se snaží o zlepšení. Jsou odhodláni být rychlejší, explozivnější a odolnější, a udržují si přístup, který podporuje úspěch v jakékoliv soutěži. Ten samý přístup se týká i nás ostatních, obyčejných sportovců bez olympijských medailí. Zdraví a kondice je pro spoustu z nás nedosažitelné jednoduše proto, že máme zpřeházené priority.

Průměrný nesportovec cítí, že musí držet nejnovější dietu nebo se věnovat nejnovějšímu způsobu cvičení a doufá, že bude vypadat jako modelové a modelky, které je v časopisech a televizi propagují. Nevím jak vám, ale mě se to nezdá dvakrát zajímavé nebo inspirující. Vidím to spíš jako falešnou naději a nerealistický cíl. Dejte si cíl, který je realistický a do jehož dosažení se nadchnete.

Necvičte dneska proto, aby v budoucnu bylo něco jinak. Cvičte dneska proto, abyste měli lepší dnešek a tím i budoucnost. Soustřeďte se na zlepšení síly, flexibility, rovnováhy, rozsahu pohybu a duševní a emoční pohody právě teď. Minulost je historie, budoucnost neznámá, tak do toho jděte jako kdyby šlo o váš poslední den. Protože pokud tomu tak bude, nejen že si cvičení víc užijete, ale také v něm uvidíte větší smysl a budete u něj i lépe vypadat.

7 tipů a triků Tonyho Hortona, jak si vylepšit den:

1) Najděte si kamaráda. Protože jste tím, jakou společnost máte okolo sebe, vykašlete se na flákače a plánujte s úspěšnými lidmi. Vaše šance na úspěch razantně narůstá, pokud na sebe vezmete odpovědnost tím, že začnete trénovat s přáteli nebo rodinou.

2) Přidejte zábavu. Trénovat proto, že „musíte,“ nebo proto, že zrovna frčí určitý trend, není zrovna skvělým způsobem, jak vytvořit dlouhodobou motivaci a inspiraci. Všechny mé workouty jsou zajímavé, zábavné a zároveň motivující. Taková kombinace zajistí, že budete chtít být důslední. Zapálit se do tréninku je zásadní, abyste si ho užili a dosáhli oslňujících výsledků.

3) Vytrvejte. Čím víc do toho dáte, tím víc dostanete. Pokud budete trénovat jenom dvakrát třikrát týdně, nedosáhnete výsledků, které chcete. Chcete jen přežívat jako všichni ostatní, nebo chcete dosáhnout opravdových výsledků a plně se rozvinout? Pokud hlasujete pro druhou možnost, pak musíte zvednout tempo a začít cvičit pět až sedm dní v týdnu, a udělat si z toho zvyk na celý život.

4) Zvyšte rozmanitost. Vyberte si takové techniky tréninku, které vás vytáhnou z vaší komfortní zóny – to vás přinutí zaměřit se na vaše slabiny. Rozmanitost vám také pomůže předcházet nudě a zranění. Také zlepší vaše výsledky během kratší doby.

5) Naložte si víc. Více znamená lépe: víc opakování, víc váhy atd. zlepší vaši kondici, rozsah pohybu a zvýší intenzitu. Větší intenzita neznamená horší zážitky. Malé, ale vytrvalé přírůstky po čase vylepší nejen vaši výdrž, ale i fyzičku.

6) Najděte rovnováhu. Spánek, masáže, meditace, umění zvládnout stres atd. jsou základními kameny zdravého životního stylu. Umění úporného tréninku spočívá i v umění dát si čas na řádnou regeneraci.

7) Plánujte. Naplánujte si všechny tréninky dopředu: co budete dělat, kdy a s kým. Naplánujte si to, pak to uděláte. Kupte si starý dobrý papírový kalendář a pověste si ho na vstupní dveře, lednici nebo zrcadlo v koupelně. Vyznačte si do něj všechny tréninky na měsíc dopředu. Připněte si tam červený fix a když budete mít po tréninku, proškrtněte okénko velkým X. Cíle je mít za měsíc v kalendáři 22x X po zbytek vašeho života.

Ať už si vyberete jakýkoliv přístup k tréninku, neustálá práce na vlastním zlepšení je ta nejlepší cesta, jak dosáhnout všech vašich tréninkových cílů, a nejen těch.

Pavel Houdek

Pavel Houdek je dlouholetým studentem bojových umění a sportů. Posledních šest let se věnuje reálné sebeobraně a ozbrojenému boji (nože, tyče). V současnosti působí jako šéfinstruktor projektu moderni-sebeobrana.cz.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>