7 rad pro endomorfy

endomorph_0

Jelikož byl na fitness-fight nedávno publikován článek s názvem „7 rad pro ektomorfy“, myslím si, že není od věci, napsat článek, který bude určený endomorfům. Pokud jste endomorf nebo třeba jen máte kamaráda endomorfa, kterému chcete poradit, je tento článek určen právě pro vás. Pojďme si tedy říct 7 rad určených endomorfům.

1) Správný jídelníček je základ
Endomorfové nemají problém s nabíráním hmoty, bohužel i té tukové. Pokud chcete, abyste i v objemu vypadali alespoň v rámci možností dobře, pak je jídelníček záležitost, kterou byste v žádném případě neměli brát na lehkou váhu.

Jako endomorfové byste neměli konzumovat jednoduché cukry a celkově nezdravé jídlo, abyste zbytečně nenabírali tukovou hmotu. Popřemýšlejte o tom, jestli je dobré, abyste po tréninku pili gainer. Myslím si, že jako endomorf si po tréninku vystačíte s nějakým rychle vstřebatelným proteinem.

Měli byste mít vyvážený jídelníček, který je nejlepší nechat si sestavit od profesionála. Těžko se doporučuje konkrétní jídelníček, protože každý z nás je jiný, proto je potřeba sestavit jídelníček na míru podle vaší váhy, výšky a dalších faktorů.

2) Nebojte se kardia
Určitě byste měli na svůj tréninkový plán zařadit kardio. Můžete ho provádět zhruba dvakrát až třikrát týdně. Ať už se jedná o běh, cyklistiku, plavání nebo nějaký jiný sport, zbaví vás tukové hmoty. Nebojte se, že přijdete o svalovou hmotu. Pokud jste endomorf, většina hmoty, které se budete zbavovat, bude právě hmota tuková – samozřejmě za předpokladu kvalitně sestaveného jídelníčku.

5a1cecc63c511c7414a63d19a77d480db803e845

3) Zkuste spalovače tuků
Pokud jste o spalovačích tuků ještě neslyšeli, pravděpodobně si myslíte, že se jedná o nějaké zázračné nezdravé pilulky, díky kterým zhubnete, aniž byste pro to cokoliv udělali. Nejedná se však o nic špatného a karnitin nebo guarana a podobně vám nemůže uškodit. Spalovače tuku sice podporují spalování tuku, ale musíte se věnovat nějaké pohybové aktivitě, aby měly nějaký účinek. Pokud budete brát karnitin a sedět u počítače, nijak vám to nepomůže a navíc to zabolí vaši peněženku.

A nechcete-li utrácet za spalovače tuků, spalovač tuků je i obyčejný zelený čaj, který předpokládám máte téměř všichni doma.

4) Zkuste dvoufázový trénink
Nebaví-li vás neustále ten samý „klasický“ trénink, pak můžete zkusit dvoufázový trénink. Dvoufázový trénink je například pro ektomorfy celkem nevhodný, jako endomorfové však máte výhodu, že ho můžete praktikovat. A o co se jedná? Konkrétně se jedná o trénink, při kterém cvičíte dvakrát denně.

5) I motivace je důležitá
Bez motivace nejde nic a pokud jste už měli chuť s posilováním seknout, snažte se nějak namotivovat. Mezi úspěšnými kulturisty je mnoho endomorfů, kteří dosáhli neuvěřitelných úspěchů. Jedná se například o Dave Drappera nebo Steva Davise, o kterých jste možná slyšeli a samozřejmě by se dalo najít mnoho dalších.

6) Nebojte se vysokých objemů tréninku
Endomorfové nemají velké problémy s regenerací, a proto můžete cvičit poměrně intenzivně. Určitě na svůj trénink zařaďte vícekloubové cviky, které jsou velice účinné u každého somatotypu. Jako endomorfové máte tu výhodu, že tyto náročné cviky můžete zvládnout ve větším objemu než ostatní somatotypy. Nechcete-li zařazovat kardio na jiný den, pak je zde možnost zakončit trénink několikaminutovým kardiem.

7) I když jste endomorf, nepodceňujte regeneraci
Jako endomorfové byste měli mít menší problémy s regenerací, to však neznamená, že budete pravidelně zkracovat dobu spánku nebo nebudete dodržovat svůj jídelníček. Ani jedno vám neprospěje a věřte tomu, že pokud nebudete dodržovat jídelníček, projeví se to na vaší hmotnosti.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>