7 rad, jak z každého tréninku vytěžit maximum

11081752956_bc2d35822a_b

Určitě jste někdy přemýšleli o tom, jestli trénujete tak, abyste dosáhli co nejlepších výsledků. Jelikož chce každý mít co nejlepší výsledky, rozhodl jsem se napsat článek o tom, jak z každého tréninku vytěžit maximum.

1) Provádějte vícekloubové cviky

Možná se s touto radou setkáváte často, ale vícekloubové cviky (bench-press, mrtvý tah, dřepy a podobně) jsou opravdu účinné. Nejenže procvičíte najednou několik různých svalových skupin, ale tyto cviky zároveň podporují tvorbu testosteronu, díky kterému zjednodušeně řečeno dochází k většímu růstu svalů. Doporučuji vám do každého tréninku zařadit alespoň 1 vícekloubový cvik. Trénink však nesmí být založen pouze na těchto náročných cvicích, to by pak pro vaše tělo nemuselo dopadnout dobře.

squat

2) Dbejte na správné technické provedení

Tato rada zní jako samozřejmost, když však přejdete do praxe, samozřejmost to rozhodně není. I kdybyste museli zvedat opravdu nízkou váhu, abyste prováděli cvik technicky správně, udělejte to. Technika je alfa omega a pokud budete trénink flákat, nepřinese vám to nic a v horším případě dojde dokonce k nepříjemnému zranění.

3) Nezapomínejte na předtréninkové a potréninkové jídlo či suplementy

Určitě víte, že kulturistika není pouze o cvičení, ale i o stravě. Říká se, že: „100% je cvičení, 100% je strava a 100% je spánek.“ Nejpozději hodinu před tréninkem byste tedy měli doplnit živiny v podobě lehko stravitelného jídla s převahou sacharidů. Po tréninku si pak můžete dopřát gainer, obzvlášť pokud jste ektomorf. Jste-li endomorf nebo mezomorf, postačí vám proteinový nápoj. Názory na potréninkové suplementy se však různí a mnoho trenérů by doporučilo gainer všem. Nechcete-li po tréninku užívat doplňky stravy, můžete si dopřát hodinu po tréninku pořádné jídlo bohaté na bílkoviny i sacharidy, například rýži a kuřecí maso.

4) Nechte si sestavit kvalitní tréninkový plán

Pokud cvičení moc nerozumíte, určitě byste si měli nechat sestavit tréninkový plán od profesionála. V žádném případě vám nedoporučuji řídit se prvním cvičebním plánem, který najdete na internetu. Univerzální tréninkový plán neexistuje, protože každý z nás je odlišný, ať už výškou, vahou, somatotypem nebo jinými genetickými předpoklady.

5) Choďte na trénink s pořádnou motivací

Možná vám tato rada přijde nedůležitá, přitom je motivace to, díky čemu dosahujete určitých výsledků. Nebýt motivace, pravděpodobně se posilování vůbec nevěnujete. Proto si stáhněte nějaké písničky, které vás dostatečně namotivují – každého namotivuje něco jiného. Dobrá písnička k posilování může být například „Roy Jones – Can‘t be touched“. Nebo zhlédněte před tréninkem určitá motivační videa, kterých najdete na youtube obrovské množství.

6) Uvědomte si, že trénink není všechno

Je potřeba si uvědomit, že trénink je pouze část vašich výsledků. I pokud byste dodržovali všechny rady naprosto přesně, ale mezi tréninky byste konzumovali brambůrky a pili velké množství alkoholu, byly by vám tyto rady k ničemu. Proto nezapomínejte na to, že je potřeba dodržovat kvalitní jídelníček téměř nonstop. Důležitá je i regenerace, určitě nepodceňujte spánek.

7) Dejte do toho všechno

Na závěr si dovolím přidat radu od Arnolda Schwarzeneggera, podle kterého byste ze sebe měli vydat to nejlepší. Arnoldovi se osvědčilo to, že začal počítat opakování, až když začal cítit bolest. Je známý heslem „no pain, no gain“, což ve volném překladu znamená „bez bolesti nejsou výsledky“. Nic se však samozřejmě nesmí přehánět, a proto se vyhýbejte přetrénování.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>