7 rad, jak na břišní svaly

5-minute-abs-screamer

Chcete mít pořádné břišní svaly a stále nemůžete dosáhnout uspokojivých výsledků? Většina lidí sice břišní svaly má, problémem však je, že jsou často ukryty pod vrstvou tuku. Jak tedy dosáhnout co nejlepšího výsledku?

1) Nesoustřeďte se pouze na cvičení břicha

Mnoho lidí si myslí, že když budou pouze cvičit břišní svaly, tak brzy budou mít nádherný „pekáč buchet“. To je samozřejmě nesmysl. Pokud chcete mít pěkné břišní svaly, pak je potřeba soustředit se kromě cvičení břicha i na jídelníček a na kardio

2) Zaměřte se na svůj jídelníček

Chcete-li, aby vaše břišní svaly byly vidět, pak byste rozhodně neměli podceňovat jídelníček. Jídelníček je u břišních svalů základem úspěchu. Je potřeba vědět, jaké je optimální množství makroživin, které byste měli přijmout a podobně. Nejlepší bude, když si jídelníček necháte sestavit od profesionála, který vám rád poradí.

3) Zařaďte do svého tréninku kardio

Pokud chcete, aby břišní svaly „vykoukly“, pak si to můžete usnadnit kardiem. První možností je zvolit klasický kardio trénink, například běhání. Můžete chodit běhat několikrát do týdne. Druhou možností je takzvaný HIIT neboli High Intensity Interval Training. Tato metoda je velice účinná, nedoporučuje se však provádět dlouhodobě. V čem HIIT spočívá? Pro lepší pochopení to vysvětlím na konkrétním příkladu. Například 30 sekund běžíte naplno, jak to jen jde, a pak máte minutu až dvě pauzu. Po minutě opět bežíte 30 sekund naplno, a pak máte minutu až dvě pauzu. Tento cyklus pak opakujete zhruba desetkrát až patnáctkrát. Tento trénink by měl trvat zhruba 30 minut.

4) Zkuste spalovače tuku

Spalovače tuku, jako je například karnitin, vám mohou pomoci k lepším výsledkům. Spalovače tuku nejsou vůbec nebezpečné a účinkují pouze, pokud současně s jejich užíváním budete provádět nějakou fyzicky náročnou činnost (například již zmiňovaný běh). Rozhodně si nemyslete, že si dáte spalovač tuku a tuk se vám bude spalovat sám. Spalovače tuku jsou pouhým pomocníkem. A pokud nechcete za spalovače tuku utrácet peníze, pak stačí dát si obyčejný zelený čaj, který taktéž podporuje spalování tuků.

5) Zkuste břicho cvičit různými způsoby

Určitě znáte sedy-lehy nebo sklapovačky. Tyto cviky jsou účinné, ale neznamená to, že není potřeba dělat i jiné cviky na břicho. Na břišní svaly existuje opravdu nespočetné množství cviků a je na vás, jestli své břicho budete šokovat a nebo budete dělat neustále to samé, co už vám nepřinese žádný výsledek. Můžete zkusit použít třeba TRX.

Pokud neobměňujete cviky, problémem může také být to, že břišní svaly procvičujete pouze z jednoho úhlu. Břišní svalstvo se dělí na tři skupiny – přední, boční a zadní. Je tedy potřeba procvičovat každou část břišního svalstva. Například při zkracovačkách se zapojuje především přední břišní svalstvo. Na každou skupinu břišních svalů existují cviky.

Chcete-li nějakou inspiraci, jak pořádně procvičit břišní svaly, zkuste si na youtube najít například: „Abs workout“.

abs800

6) Břicho cvičte na konci tréninku

Pokud cvičíte břišní svaly na začátku tréninku, je to chyba. Břišní svaly pomáhají stabilizovat tělo při různých náročných cvicích a pokud je vyčerpáte hned na začátku, nebudou moci například při dřepech odvádět svoji práci.

7) Necvičte břicho každý den

Ano, břišní svaly jsou poměrně přizpůsobivé a nejsou tolik náročné na regeneraci. To však neznamená, že je potřeba je cvičit každý den. Stačí je cvičit třikrát až čtyřikrát týdně, ale pořádně! Pokud zvládáte břišní svaly cvičit každý den, pak bude nejspíše problém v nízké náročnosti vašeho tréninku.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>