7 netradičních příloh

quinoa

Už vás nebaví stále dokola konzumovat pár známých příloh (patrně rýži, těstoviny a brambory)? Pokud jste si na tuto otázku odpověděli, že vás to nebaví, bude tento článek vhodný právě pro vás.

KUSKUS
Jako první přílohu, která je v současné době už poměrně známá, zmíním kuskus. Kuskus je známý mezi mnoha lidmi, ale existují i některé osoby, které o něm téměř nemají tušení. Tato surovina je velice důležitá v severoafrické kuchyni. Vyrábí se z obilí a nemusí se vařit. Kuskus stačí zalít vroucí vodou, pak několik minut počkat a je hotovo! Prodává se nejen klasický, ale i celozrnný kuskus, který je pro oblast fitness možná vhodnější. 100 gramů syrového kuskusu obsahuje zhruba 50 gramů sacharidů. 100 gramů syrového celozrnného kuskusu obsahuje asi 60 gramů sacharidů.

BULGUR
Další neobvyklou přílohou je bulgur, což je předvařená a nalámaná celozrnná pšenice. Existuje však i například ječmenný bulgur. Bulgur je jednoduchý na přípravu – stačí zalít vroucí vodou, pak ho zhruba 20 minut nechat dojít. Výhodou této suroviny je lehká stravitelnost a vysoké množství vitaminu A, železa, fosforu a hořčíku. Důležité je také zmínit vlákninu, které obsahuje také dost. 100 gramů syrového pšeničného bulguru obsahuje necelých 80 gramů sacharidů.

POHANKA
Tato surovina pocházející z Asie je skvělým pomocníkem pro váš kardiovaskulární systém, zvyšuje totiž pevnost cév, protože obsahuje rutin. Rutin má však i další dobré účinky na vaše zdraví – například na trávicí soustavu. Pohanka se musí vyprat, a pak několik minut vařit. 100 gramů syrové pohanky obsahuje přes 70 gramů sacharidů.

JÁHLY
O této surovině už jste možná slyšeli. Jde o surovinu, která se často konzumuje hlavně v Asii. Tato příloha vzniká loupáním prosa – vznikají tak malé žluté kuličky. Jáhly nejsou tak jednoduché na přípravu jako kuskus nebo bulgur, musí se vařit. Výhodou je například to, že jáhly obsahují vitamin A a vitaminy skupiny B, dále železo, hořčík a draslík. 100 gramů syrových jahel obsahuje zhruba 70 gramů sacharidů.

BATÁTY
Batáty jsou přezdívané také jako sladké brambory. Jde o surovinu, která se používá hlavně v jihoamerické kuchyni. Výhodou batátů je jejich prospěšnost pro lidské zdraví – pomáhají bojovat dokonce i proti rakovině a nebo srdečním onemocněním. Možná si řeknete, že je těžké batáty sehnat, není tomu tak, avšak s cenou je to často horší. 100 gramů syrových batátů obsahuje 20 gramů sacharidů.

POLENTA
Další netradiční přílohou je polenta, což je kukuřičná kaše, která je rozšířena hlavně v Itálii, Chorvatsku nebo Rumunsku. Tato kaše se vyrábí z kukuřičné mouky a v České republice je na trhu většinou nabízena v instantní podobě. Výhodou je vysoký obsah vlákniny, ale i některých vitaminů a minerálů. 100 gramů syrové polenty obsahuje zhruba 75 gramů sacharidů.

QUINOA
Na závěr zmíním přílohu s názvem quinoa. Tato surovina pochází z jižní Ameriky. Zajímavostí je například to, že Inkové ji nazývali matkou obilnin. Quinoa se vaří podobně jako rýže. Výhodou je vysoký obsah hořčíku a vitaminu B2. Pomáhá proti kardiovaskulárním onemocněním, diabetu nebo rakovině tlustého střeva. Obsahuje navíc hodně vlákniny. Ve 100 gramech syrové quinoy najdete zhruba 60 gramů sacharidů.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>