7 důvodů, proč jíst ryby

fresh-salmon-steak-healthy-food

Přinášíme vám 7 důvodů, proč jíst ryby. Mnoho kulturistů sice ví, že ryby by měly být součástí každého vyváženého jídelníčku, ale v realitě jejich jídelníček vypadá jinak. Pokud ani vy jako kulturista nekonzumujete rybí maso, pravděpodobně přicházíte o mnoho živin. Proč je rybí maso tolik důležité v naší stravě? Na to se podíváme v dnešním článku.

1) Ryby jsou zdrojem kvalitních tuků
Jak asi víte, ryby jsou zdrojem kvalitních tuků. Můžete v nich najít omega-3 mastné kyseliny, které patří mezi esenciální mastné kyseliny. Esenciální mastné kyseliny si lidské tělo bohužel nedokáže samo vyrobit. V případě nedostatku omega-3 mastných kyselin v těle může docházet k různým psychickým, ale i fyzickým problémům. Nejvíce omega-3 mastných kyselin najdete v mořských rybách.

Omega-3 mastné kyseliny jsou jedním z nejčastějších důvodů, proč se tolik zdůrazňuje důležitost konzumace ryb. Pokud jste tedy vegan nebo vegetarián, asi víte, že omega-3 mastné kyseliny se dají doplnit i z jiných zdrojů, jako jsou vlašské oříšky, konopná semínka a podobně.

2) Rybí maso je zdrojem kvalitních bílkovin
V rybách najdete většinou kolem 20 gramů bílkovin na 100 gramů rybího masa. Kapr například obsahuje 18 gramů bílkovin na 100 gramů masa a losos 22 gramů bílkovin na 100 gramů masa. Pokud nechcete neustále jíst kuřecí maso a chcete si zpestřit jídelníček, přidáním ryby určitě chybu neuděláte. Naopak kromě bílkovin doplníte i důležité omega-3 mastné kyseliny.

3) Ryby jsou skvělým zdrojem vitamínu D
Velká část populace trpí nedostatkem vitamínu D, což rozhodně není dobře. Jedna porce lososa (mírně přes 100 gramů masa) obsahuje kolem 100 procent doporučené denní dávky vitamínu D. Alternativou může být i rybí tuk, který může obsahovat i více jak 100 procent doporučenné denní dávky vitamínu D v případě konzumace jedné polévkové lžíce.

4) Ryby mají skvělou chuť a jsou jednoduché na přípravu
Někteří lidé nejí ryby, protože jim nechutnají. Pokud vám však ryby chutnají a jíte je, určitě také víte, že ryby jsou poměrně jednoduché na přípravu. Ano, existují i určité náročné recepty, ale stejně tak existují recepty, podle kterých zvládne rybu připravit téměř každý.

cook-frozen-steak-fish-without-defrosting-them-first-w654

5) Rybí maso je lehce stravitelné
Pokud neustále jíte kuřecí nebo hovězí maso a podobně, je možná na čase trochu odlehčit vašemu trávicímu systému. Lidské tělo totiž dokáže rybí maso strávit mnohem rychleji a snadněji než již zmiňované kuřecí nebo hovězí maso. A proč tomu tak je? Hlavně díky tomu, že v rybím mase jsou kratší svalová vlákna a zanedbatelné množství nestravitelného vaziva.

6) Díky konzumaci ryb můžete předejít různým nemocem a chorobám
Dánská studie provedená na 49000 ženách, která byla zveřejněna v Hypertension: Journal of the American Heart Association, poukazuje na to, že ženy, které jedly málo nebo vůbec nejedly ryby měly o 50% více problémů se srdcem, než ty které jedly ryby alespoň jedenkrát týdně. Další výhodou konzumace rybího masa je nižší riziko, že se snižuje riziko, že budete trpět Alzheimerovou chorobou. Konzumace ryb zároveň působí i na psychiku a to nejen na lepší náladu, ale pomáhá také rozvíjet mozek.

7) Ryby obsahují důležité minerály a vitamíny
Už jsem sice zmínil, že ryby obsahují vitamín D, ale faktem je, že v rybím mase můžete nalézt i další vitamíny (hlavně vitamín B6, B12 a A). Můžete v nich najít rovněž minerální látky, hlavně vápník, draslík, fosfor a jód. Jód je například důležité pro správnou funkci štítné žlázy a vápník, jak asi víte podporuje zdraví kostí a zubů. A takto bych mohl samozřejmě pokračovat.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>