6 mýtů o posilování, které kolují mezi ženami

body-weight-workout-women

Mezi ženami koluje řada mýtů týkající se posilování. V dnešním článku se vám pokusím objasnit, jak to je ve skutečnosti a proč jsou tyto mýty nesmyslné.

 

1) „Neměla bych posilovat, protože mi narostou obrovské svaly“

Mnoho žen si myslí, že když začnou posilovat, budou po pár měsících vypadat skoro jak Arnold Schwarzenegger. To je samozřejmě obrovský nesmysl.

Kromě toho, že k nabrání obrovských svalů vede dlouhá cesta plná překážek, je pro ženy těžší nabrat svaly i z genetického hlediska. Ženy totiž denně vyprodukují zhruba sedmkrát méně testosteronu než muži. Jako žena se tedy obrovských svalů rozhodně nemusíte bát.

Posilování můžete brát jako něco, díky čemu si pořádně vytvarujete postavu. Některé ženy si myslí, že posilování nahradí například běháním. Běháním však pouze shodíte tuk. Posilováním zpevníte svaly a může vzniknout mnohem hezčí postava než z pouhého běhání. Další možností je také obě věci zkombinovat.

Možná jste na internetu narazila na fotografie kulturistek, které mají obrovské svaly. Ano, ono to jde. Bez anabolických steroidů však ve většině případů nikoliv. Musela byste se tedy kulturistice věnovat dlouhodobě a co nejvíce a samozřejmě brát anabolické steroidy.

 

2) „Přestanu-li posilovat, moje svaly se změní tuk“

Další nesmysl, kterého se obává řada žen. Zjednodušeně řečeno – sval je určitý druh tkáně, který se nedokáže přeměnit na jiný druh tkáně a to ani na tuk.

Tento problém může být spojen s jídelníčkem. Jelikož při posilování vydáváte kalorie. Jakmile přestanete posilovat, přestanete vydávat kalorie a jelikož budete jíst stále stejně, bude jejich příjem najednou vyšší než normálně. V tomto případě může dojít k mírnému nárůstu hmotnosti. Tomu však můžete bez problémů předejít, stačí snížit množství přijímaných kalorií.

 

3) „Díky posilování se zbavím tuku“

Nezbavíte. Posilováním můžete budovat svaly. Pokud si myslíte, že budete-li dělat cviky na břicho, tak tuk v oblasti břicha zázračně zmizí, mýlíte se. Je však nutno dodat, že kombinace posilování a kardia může pomoci k lepším výsledkům při spalování tuku. To však záleží na několika různých faktorech.

Chcete-li se zbavit tuku, začněte dělat kardio. Můžete chodit běhat, jezdit na kole, na rotopedu a podobně. Tuk se pak začne odbourávat.

7-Effective-Lower-Abs-Workout-For-Women1

 

4) „Dělám několikadenní výzvy a je to super“

Viděla jste už někde, například na facebooku nějakou třicetidenní výzvu nebo jste ji dokonce dělala? Věřte tomu, že to tak super není. Ano může vám pomoci dosáhnout určitých výsledků, ale zdaleka ne toho, čeho byste dosáhli pokud byste si nechala sestavit pořádný tréninkový plán od profesionálního trenéra a zároveň dodržovala kvalitní jídelníček.

 

5) „Čím více potu při tréninku, tím lépe“

Tak toto je obrovský nesmysl. Pocení nesouvisí ani s nabíráním svalů, ani s pálením tuku. Když se potíte, váš organismus se ochlazuje. To je vše. Nic jiného to prostě neznamená.

 

6) „Abych neměla obrovské svaly, nesmím cvičit s vysokými váhami“

Samozřejmě další nesmysl. Naopak byste měla cvičit s vysokými váhami! Budete-li cvičit s nějakými lehkými činkami, vaše tělo to skoro ani nerozpozná a kdo ví, jestli vůbec dojde k nějakému jeho zpevnění. Chcete-li pořádně zpevnit svoje tělo, pak se vysokých vah rozhodně nebojte.

Rozhodně to však neznamená, že se máte přemáhat. Nejlepší je nechat si sestavit tréninkový plán od nějakého profesionálního trenéra nebo někoho, kdo se vyzná v posilování. Pak budete vědět, na čem přesně jste a nebudete se muset bát žádných komplikací.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>