5 věcí, které vám pomohou se zdravím vašeho srdce

srdce

Asi víte, že vašemu srdci pomáhá hlavně cvičení, ale důležitá je i strava. V tomto článku vás seznámím s pěti látkami, které vám pomohou snížit riziko srdečních onemocnění. Pokud často jíte zeleninu, nebudete mít se zařazením těchto věcí do jídelníčku žádný problém, stejně tak už u vás není takové riziko vzniku kardiovaskulárního onemocnění. Tyto látky se dají bez problémů zařadit do téměř všech stravovacích plánů.

Dusičnany
Dusičnany a draslík jsou suroviny, které jsou často obsaženy v zelenině. Dusičnany můžete najít hlavně v červené řepě a různé listové zelenině, pomohou vám zvýšit syntézu oxidu dusnatého v těle, díky čemuž budete mít nižší krevní tlak a krevní oběh bude lépe fungovat. Riziko infarktu myokardu a vysokého krevního tlaku bude menší. Dusičnany jsou zároveň prevencí před vznikem různých sexuálních dysfunkcí. Budete-li jíst zeleninu obsahující dusičnany, může vám pomoci i ke zvýšení svalové vytrvalosti. Mnoha silovými sportovci je oblíben právě extrakt z červené řepy.

Česnek
Další surovinou, která vám pomůže snížit krevní tlak, je česnek. Česnek dokonce pomáhá při tvorbě nových krevních cév. Tuto surovinu tedy v každém případě doporučuji zahrnout do jídelníčku. Je to levný a účinný způsob pro zvýšení hladiny sirovodíku v těle. Česnek společně s dusičnany se skvěle doplňují a pomohou vám se snížením krevního tlaku. Tuto surovinu můžete zařadit do svého jídelníčku nebo ji konzumovat jako doplněk stravy. Studie navíc ukazují, že česnek pomáhá i proti kornatění tepen, ne však v nějaké velké míře. Každopádně je dobrou volbou, která vám pomůže chránit vaše srdce v mnoha ohledech.

Vitamín K
Vitamín K je dobrý pro zdravý vašich kostí. Ve vysokých dávkách ho můžete najít v potravinách, jako je kapusta nebo sušené švestky. Tento vitamín však zmiňuji v souvislosti s kornatěním tepen. Ale je tu háček, optimální denní dávku, která vám ve velké míře pomůže s lepší kvalitou vašeho srdce, není možné z potravin doplnit. Vitamín K však můžete doplnit i suplementem.

Berberin
Inzulínová rezistence může po určitém čase zhoršit zdraví vašeho srdce. Častá vysoká hladina cukru v krvi, může způsobit poškození tkáně a zvýšit krevní tlak. Berberin dostává glukózu a lipidy do buňky, což umožňuje, aby byly lipidy použity jako zdroj energie. V této souvislosti bychom to mohli srovnat s metforminem. Některé studie ukazují, že berberin je vhodný pro snížení hladiny glukózy v krvi. Berberin tak mohou využít lidi, kteří mají cukrovku nebo poruchu glukózové tolerance. Suplementace berberinem také podporuje optimální hladinu cholesterolu.

Terminalia arjuna
Výše uvedené látky chrání vaše srdce nepřímo. Vodní extrakt je vyrobený právě ze stromu Terminalia arjuna. Tento extrakt chrání vaše srdce přímo. Není známo, jak látky z tohoto stromu přesně fungují. Některé studie ukázaly, že arjuna ochraňuje srdeční tkáně – chrání je před katecholaminy a zvýšenou hladinou glukózy. Studie byly omezeny počtem účastníků, ale výsledky byly slibné, hlavně s ohledem na funkci levé srdeční komory.

Začněte na talíři, pomozte si lahví
Přidání česneku, listové zeleniny a červené řepy je prvním krokem, který vám pomůže k ochraně vašeho srdce. Ideální je začít hned, proč to odkládat? Nezapomeňte, že ve sportu není důležitá pouze strava. Můžete mít skvělý jídelníček, ale pokud nebudete mít dostatek spánku, jídelníček je vám téměř k ničemu.

Zdroj: http://www.bodybuilding.com/fun/5-supplements-for-heart-health.html

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>