5 tipů do diety

dieta-efectiva-para-adelgazar

Léto se kvapem blíží a mnozí z vás se snaží „dostat do formy“ či „napéct pekáč buchet“. Období diet však nebývá pro mnohé jednoduché a občas prostě přijde krize, stres v práci nebo třeba jen vlčí hlad.

Nejen tyto situace, ale i mnoho dalších vás pak mohou rozhodit z nastaveného režimu a vy začneme přemýšlet nad různými berličkami, které mohou dietu usnadnit. Několik takovýchto tipů jsem si pro vás dnes připravila i já.

Sáhněte po zelené zelenině

Pokud vás během dne či večer přepadne vlčí hlad, nebojte se sáhnout po zelené zelenině. Tyto druhy zeleniny obsahují minimální množství sacharidů, ale naopak mají vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí. Doporučuji konzumovat okurku, cuketu, všechny druhy salátů či brokolici.

Osobně jsem si v dietě oblíbila okurky nejen pro nízký obsah sacharidů, ale jejich vysoký podíl vody má hydratační účinky.

zelenina

Ovoce není nepřítel

Během dne se nebojte zahnat chutě na sladké ovocem. Záleží ale také na výběru. Začíná sezóna jahod a mnoha jiných bobulí, které jsou vhodnou volbou. Nejen, že mají obsah sacharidů většinou okolo či do 10g /100g (banán 26g sacharidů/100g), ale např. borůvky obsahují také tělu prospěšné antioxidanty, jahody pak mají vysoký obsah vitamínu C. V létě je skvělou volbou vodní meloun, který tělu poskytuje také hydrataci díky vysokému obsahu vody a vychlazený vás skvěle osvěží.

ovoce

Shirataki nudle

Tyto nudle se v poslední době začínají těšit zájmu široké veřejnosti. Jedná se o „těstoviny“, které jsou vyrobeny z konjakové moučky. Co však všechny zajímá jsou nutriční hodnoty. Na rozdíl od klasických těstovin tyto neobsahují téměř žádné kalorie. Jsou bez obsahu tuků, sacharidů či bílkovin. Obsahují pouze vlákninu, která vás zasytí a jedna porce (100g) obsahuje zanedbatelných 5 – 7kcal. Na trhu je můžete najít v různých tvarech od klasických špaget, přes lassagne až po rýži.

Těstoviny si můžete připravit dle chuti stejně jako klasické těstoviny z mouky. Tedy zda si „těstoviny“ připravíte na slano, na slako či je zapépečete je jen na vás a vaší fantazii.

shirataki nudle

Proteinové tyčinky

Pokud vás začnou trápit chutě na čokoládu či různé čokoládové tyčinky a neholdujete vysokoprocentní hořké čokoládě (obsah kakaa 70% a více), proteinové tyčinky jsou pro vás skvělou volbou. Obsahují vysoký podíl bílkoviny, které vás zasytí a zaženou chutě.

Pozor i zde záleží na výběru! Vždy vybírejte proteinové tyčinky s nízkým obsahem sacharidů, hlavně tedy cukrů, a ujistěte se, že obsažené bílkoviny pocházejí z kvalitních zdrojů.

tyčky

Hřeště chytře

Zdá se vám tato věta jako z jiného světa? Nemusí! Všichni jsme jen lidé a čas od času potřebujeme vypnout a dopřát si něco dobrého, co do dietního režimu jednoduše nepatří.

Jednou za týden či dva (dle somatotypu, náročnosti a četnosti tréninku) si dopřejte jedno jídlo, na které máte opravdu chuť. Osobně doporučuji toto jídlo zařadit jako poslední jídlo dne po silovém tréninku partií, které chcete zlepšit. Přijaté kalorie tak tělo efektivně využije k regeneraci a opravě poškozených svalových vláken.

Naplánujte si tedy večeři v restauraci s partnerem či rodinou, nebo si jednoduše nakupte, na co máte chuť. Pokud se rozhodnete pro domácí hostinu, dejte si pozor na množství potravin, které nakoupíte. V dietě máte chuť na všechno, ale všechno pak sníst většinou nebývá reálné. Pokud vám po hostině  zbydou čokolády, sušenky či jiné dobroty, věnujte je např. kolegům v práci. Nenechávejte si je však doma, kde byste je měli „po ruce“!

Doufám, že se vám tyto tipy do diety líbily a věřím, že vám pomohou snadněji dosáhnout vašich cílů či vysněné postavy.

Soňa

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>