5 různých zdrojů bílkovin pro vegetariány

vegan_svaly

Přijde-li řeč na protein ve formě prášku, favoritem jsou pravděpodobně „mléčné proteiny“. Většina lidí po tréninku, před spánkem nebo jako náhražku masa používá buď syrovátkový protein a nebo kasein.

Ale mléčné proteiny nejsou jedinou cestou. V minulosti se stále mluvilo o tom, že proteiny vyrobené z rostlin postrádají jednu nebo více esenciálních aminokyselin. Na trhu se však dají najít i bílkoviny v prášku, které jsou vyrobeny z více rostlinných zdrojů – např. z rýže a hrášku, takové proteiny vám pak dodají všechny esenciální aminokyseliny a podporují tak růst a regeneraci svalů.

Ať už jste vegetarián nebo se koukáte jen po nějaké bezmléčné alternativě, v následujících odstavcích je zmíněno to nejlepší právě pro vás. Plodiny jsou vyobrazeny v sestupném pořadí podle kvality bílkovin. Kromě vaječné bílkoviny jsou zde všechny ostatní zmíněné bílkoviny veganské.

1) VAJEČNÝ PROTEIN
Vejce je neuvěřitelnou surovinou, u které vám možná vadí jeho složitá příprava. Proč si to komplikovat? Můžete popřemýšlet o vaječné bílkovině v prášku – přijmete všech devět esenciálních aminokyselin a z odměrky přijmete zhruba 16 gramů bílkovin. Vaječný protein má navíc nízký obsah kalorií, je dobrý jak na dietu, tak do objemu.

2) SOJOVÝ PROTEIN
Zapomeňte na všechny negativní fámy o sóje, včetně poklesu hladiny testosteronu, trávicích problémech a podobně. Možná budete překvapeni, v našem seznamu jde totiž o doporučenou alternativu syrovátkových proteinů. Nesuďte, dokud neznáte fakta!

Sojový protein je jedinou náhradou různých proteinů na bázi mléka, který obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Je dokázáno, že pomáhá snižovat hladinu cholesterolu, pokud jsou během dne konzumovány čtyři dávky. Pokud ho konzistentně zahrnete do stravy, v průběhu času pomůže snížit hladinu nezdravého cholesterolu v těle, což pomáhá lepšímu zdraví srdce.

A pokud jde o ty fámy, v mírném množství má sója nulový dopad na hladinu testosteronu. Pokud by však muži konzumovali kolem dvanácti odměrek denně a byli by zvláště citlivý na sóju, mohou se u nich vytvořit určité ženské vlastnosti, ale i tak je to potřeba brát s rezervou.

Sojový protein v našem obchodě zde.

3) VEGAN PROTEIN – SMĚSI
V současné době je asi snadné najít právě vegetariánské proteiny, které spojují bílkovinu z více zdrojů. Má to jeden důvod – výrobcům to umožňuje smíchat rostlinnou bílkovinu s jinou rostlinnou bílkovinou. Například hrášek nebo rýže neobsahují všechny esenciální aminokyseliny.

Díky těmto směsím je v proteinech také více vlákniny a více živin. V jednoduchosti řečeno jsou směsi proteinu něčím, co vašemu organismu více připomíná jídlo.

Vegan protein v našem obchodě zde.

4) HRACHOVÝ PROTEIN
Patrně všichni znáte hrášek, který jste už asi měli příležitost konzumovat v těstovinách primavera nebo v hrachové kaši. Nebo byl servírovaný vedle vašich brambor. Ale hrachový protein je skvělý na proteinový šejk nebo na pečení.

Pokud jste citlivý na alergenní potraviny, jako je mléko, vejce, sója nebo sušená syrovátka, hrachový protein pro vás může být výbornou náhražkou. Doporučená denní dávka tohoto proteinu je 0,8 až 1 gram na libru tělesné hmotnosti. V době ekologie je hrášek výbornou variantou, pro jeho produkci není potřeba moc zdrojů na rozdíl od proteinů na mléčné bázi.

5) RÝŽOVÝ PROTEIN
Rýže, hlavně ta bílá je často kritizována za to, že jde ve své podstatě o surovinu, která obsahuje jednoduché sacharidy. Rýžový protein je však dobrou alternativou pro ty, kteří nechtějí užívat syrovátkový protein. Rýžový protein obsahuje esenciální aminokyseliny, vitamín B a E, vlákninu a neobsahuje žádný tuk.

Výhodou této bílkoviny je, že by neměla způsobovat moc potíží. Například syrovátkový protein nebo kasein může způsobovat díky laktóze různé trávicí potíže a podobně, rýžový protein je hypoalergenní, což tedy dělá jeho užívání jednodušším.

6) KONOPNÝ PROTEIN
Konopí je výborným zdrojem bílkovin. Konopný protein obsahuje osm z devíti esenciálních aminokyselin, což je skvělou alternativou syrovátku a kaseinu.

Snadno stravitelné globulární bílkoviny jsou snadno rozpustitelné a snadno přístupné, což znamená, že konopný protein je skvělou volbou.

http://www.bodybuilding.com/fun/5-vegetarian-friendly-protein-powders.html

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>