4 nejznámější cviky s vlastní vahou

Pull-Up-Back

V dnešním článku zmíním 4 nejznámější cviky s vlastní vahou. Mnoho lidí sice tyto cviky zná, ale myslí si, že jsou pro ně moc jednoduché, a proto je nezařazuje do svého tréninku. Existují však i varianty těchto cviků, které jsou dost náročné a rozhodně byste je měli vyzkoušet!

1) Shyby

Pokud chcete mít pořádná „křídla“ (široký sval zádový), měli byste rozhodně shybovat.

Podle mě je to jeden z nejúčinnějších cviků bez přidané zátěže. Je totiž mnohem náročnější než například dřepy nebo kliky s vlastní vahou. Pár dřepů nebo kliků zvládně udělat každý začátečník. U shybů to však neplatí.

Výhodou tohoto cviku je hlavně to, že ho můžete provádět v několika různých variantách. V prvé řadě můžete různě obměnovat šířku úchopu, dále pak můžete provádět přítahy nadhmatem nebo podhmatem. A pokud pak budete shyby dost dobře zvládat, můžete začít dělat varianty pro pokročilé. Například tzv. muscle-up, při kterém se musíte vyhoupnout až nahoru na hrazdu nebo přítahy prováděné jednou rukou, které už jsou opravdu náročné.

 

2) Dřepy

Neexistuje snad nikdo, kdo nezná klasické dřepy. Jedná se o velmi známý cvik, pro mnoho pokročilých cvičenců je však moc jednoduchý. Nohy je však potřeba cvičit a pokud si chcete udělat dřepy s vlastní vahou náročnější, pak můžete zkusit pokročilejší varianty dřepů.

Jednou z variant jsou dřepy na jedné noze, při kterých musíte udržovat rovnováhu a to je poměrně náročné. Nejlepší je začínat tak, že se přidržujete tyče a postupně během času se od tyče začnete odpoutávat a snažíte se dřepovat bez ní.

Pokud pak máte rádi dynamický trénink, můžete zkusit dřepy s výskokem, které jsou taktéž dost účinné.

air-squats

3) Kliky

Stejně jako dřepy jsou i klasické kliky dost známým cvikem a to i mezi lidmi, kteří se nevěnují posilování. Mnoho cvičenců klasické kliky neprovádí, protože jsou pro ně moc jednoduché. Stejně jako u ostatních cviků s vlastní vahou se i u kliků nabízí varianty, jak si tento cvik udělat náročnější.

Jednou z pokročilejších variant jsou kliky na jedné ruce. Předtím než kliky na jedné ruce vyzkoušíte, doporučuji pořádně si nastudovat technické provedení. A pokud byste chtěli něco ještě náročnějšího, pak se nabízí kliky ve stojce. Kliky ve stojce nejsou jednoduché a pokud se je chcete naučit provádět, počítejte s tím, že to bude běh na dlouho trať. Můžete si je však nastavit jako pomyslný cíl, za kterým prostě půjdete.

A pro ty co se snaží cvičit dynamicky, se přímo nabízí kliky s tlesknutím. Díky nim si můžete zvýšit výbušnou sílu.

 

4) Kliky na bradlech

Kliky na bradlech je cvik, který je mnoha lidmi podceňován a to naprosto bezdůvodně. Jedná se o výborný cvik, díky kterému můžete posilovat prsní svaly a triceps. Sice se jedná o náročný cvik, ale pokud ho budete provádět pár měsíců, už pro vás tak náročný nebude.

Jak si kliky na bradlech udělat náročnější? Doporučuji vám vyzkoušet kliky na gymnastických kruzích. I když se může zdát, že na gymnastických kruzích nebude tento cvik o moc náročnější, opak je pravdou. Musíte se totiž naučit udržovat rovnováhu a pořádně zpevnit tělo. Gymnastické kruhy jsou v dnešní době už v každé druhé posilovně. Pokud ve vaší nejsou, můžete si je zakoupit nebo se zkusit domluvit s majitelem posilovny.

Další možností je neprovádět kliky na bradlech, ale na klasické hrazdě. Tato varianta je o něco náročnější než varianta klasická a může sloužit například k nácviku již zmiňovaného muscle-upu. V tomto případě se mění převážně úhly, ve kterých jsou při cviku zapojeny svaly.

Bodyweight-dip-20-minute-arms

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>