4 nejčastější mýty o posilování u žen

maxresdefault

O posilování koluje mnoho mýtů, kterým bohužel mnoho lidí věří. Na tyto mýty naráží jak muži tak ženy. Některé mýty jsou však pro ženy přímo specifické a ženy se pak kvůli těmto báchorkám bojí s posilováním začít. V tomto článku jsem zmínil 4 základní mýty, se kterými se ženy setkávají nejčastěji.

MÝTUS 1 = Když žena začne posilovat, bude mít obrovské svaly

Jedním z nejrozšířenějších mýtů, kvůli kterému se ženy vyhýbají posilování je to, že si myslí, že když začnou posilovat, budou mít obrovské svaly. Obrovské svaly se mnoha ženám nelíbí a nechtějí vypadat jak Arnold Schwarzenegger. Samozřejmě se jedná o nesmyslný mýtus. Kéž by to bylo takto jednoduché. Posilování je běh na dlouhou trať a ženy se v žádném případě nemusí bát, že jim narostou obrovské svaly, které na nich nebudou vypadat esteticky dobře.

Mnoho lidí, kteří se nikdy kulturistice nevěnovali a chtějí s ní začít si myslí, že stačí odcvičit pár tréninků a získají několik kilogramů svalové hmoty. Tak to ale samozřejmě není. Proto se ženy rozhodně nemusí bát, že budou mít moc svalů a nebude to vypadat hezky. Ženy, které cvičí, obvykle cvičí hlavně kvůli tomu, aby měly zpevněné svaly. A když má někdo zpevněné svaly, samozřejmě se to projevuje i na postavě. Ženy, které chtějí mít hezkou a zpevněnou postavu, by se tedy posilování rozhodně neměly vyhýbat.

A je také potřeba si uvědomit, že ženské tělo obvykle produkuje několikrát méně testosteronu než tělo mužské. Tím pádem by se dalo říct, že ženám prostě rostou svaly pomaleji než mužům (zjednodušeně řečeno).

MÝTUS 2 = Pokud chce mít žena hezkou postavu, musí zhubnout a k tomu jí posilování nepomůže

Toto je nesmysl. Když někdo usiluje o hezkou postavu, neznamená to, že musí zhubnout. To že někdo váží 40 kilogramů automaticky neznamená, že má hezkou postavu. Taková postava nemusí být zpevněná, může být moc hubená a podobně, postava prostě nevypadá esteticky dobře. A v tomto případě přichází na řadu posilování, které takovou postavu dokáže zpevnit, a pak je z ní jako z celku mnohem lepší dojem.

Samozřejmě záleží také na tom, jaké má žena cíle, pokud jí jde jen o to, aby byla hubená a cítila se dobře, pak se posilováním nemá smysl zabývat. Pokud ji jde o určitou vyváženost, díky které dosáhne pěkné postavy, pak je v mnoha případech nejlepší kombinovat kardio trénink (například běh) s posilovacím tréninkem. A pro dobrou kondici určitě není od věci zkusit crossfit, o kterém zde nedávno vyšel článek.

8-reasons-women-should-lift-image-3

MÝTUS 3 = Do posiloven chodí jen muži

Je pravdou, že do některých posiloven chodí převážně muži. Faktem však je, že snad v každé posilovně se dá občas narazit i na ženu. Mnoho žen do posilovny nechodí, protože se v prostředí, kde je mnoho mužů, necítí dobře. Je zde však řešení – pro ženy, které nechtějí cvičit společně s muži, existují speciální posilovny, které jsou určené pouze pro ženy. Tyto posilovny se často dají najít i v menších městech a není se čemu divit. Ženy mají o fitness stále větší a větší zájem a jelikož je poptávka, je i nabídka.

MÝTUS 4 = Přestane-li žena posilovat, její svaly se změní na tuk

Toto tvrzení je velkým strašákem, ale jedná se o naprostý nesmysl. Pokud někdo skončí s posilováním, dochází k atrofii svalů, což znamená, že se svaly zmenšují. To je vše. Svaly se zmenší a v tuk se nepromění.

Přestane-li někdo posilovat, zároveň se přestane i hýbat a začne jíst nezdravě, pak může být problémy s nabráním tukové hmoty. Tato tuková hmota však nevznikne přeměnou ze svalů, ale nezdravým životním stylem.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>